رایزنی برای مستقل کردن ردیف رتبه بندی معلمان در بودجه 1400

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 1400 و سهم اجرایی شدن نظام رتبه بندی معلمان توضیحاتی داد و تاکید نمود که باید بودجه رتبه بندی معلمان از دیگر موضوعات جدا باشد.

رایزنی برای مستقل کردن ردیف رتبه بندی معلمان در بودجه 1400

قاسم احمدی لاشکی درباره جزئیات سهم آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 1400 به پانا گفت: بودجه کشور از 529 هزار میلیارد تومان (از منابع عمومی دولت) به حدود 813 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا نموده که از نظر عدد، مقدار قابل توجهی است و نشان می دهد رشد قابل توجهی دیده شده است اما اینکه این عدد از کدوم منابع افزایش پیدا نموده جای بحث دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع ما تعیین است و باید یا فروش نفت داشته باشیم، یا از محل امور مالیاتی کسر درآمد کنیم و یا املاک مازاد را به فروش برسانیم این اعداد خیلی دور از ذهن می آید که بتواند محقق گردد اما ما منتظر هستیم توضیحاتی که داده می گردد در این باره موثر باشد.

احمدی لاشکی مطرح کرد: در حوزه آموزش و پرورش می توان با مقایسه عدد دوره گذشته و عددی که سال جاری برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده گفت که سهم ما از منابع عمومی دولت حدود 13 درصد است که نسبت به سال گذشته خیلی متفاوت نیست؛ حدود 102 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ما منظور شده که این عدد در سال گذشته حدود 65 هزار میلیارد تومان بوده است اما البته افزایش خوبی را نشان می دهد.

80 هزار میلیارد تومان؛ صرف حقوق و مزایا

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در بودجه 102 هزار میلیارد تومان، اعتباری مشترک برای رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق همکاران گذاشته شده است اضافه نمود: از این رقم حدود 80 هزار میلیارد تومان باید برای حقوق و مزایا بگذاریم و آموزش و پرورش باید حدود 20 هزار میلیارد تومان برای بخشی که در ردیف های 14 گانه و در امور 25 گانه تنظیم شده هزینه کند.

اگر قرار باشد 90 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان و اعمال مدرک دوم فرهنگیان و یا حداقل پاداش سرانجام خدمت کنار گذاشته گردد، این موضوع را از هم تفکیک و خارج نمایند

وی به چند خلا جدی اشاره و اظهار کرد: برای رتبه بندی معلمان در تبصره 2 همراه با چند مورد دیگر مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان اعتبار 90 هزار میلیارد تومان گذاشته شده است که معلوم نیست اعتبار آن محقق گردد لذا من نگران هستم که بحث اعمال مدرک دوم فرهنگیان و نظام رتبه بندی معلمان به نتیجه درستی نرسد و اعتبار آن به عدد واقعی نزدیک نگردد؛ پیشنهاد اول ما این است که اگر قرار باشد 90 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان و اعمال مدرک دوم فرهنگیان و یا حداقل پاداش سرانجام خدمت کنار گذاشته گردد، این موضوع را از هم تفکیک و خارج نمایند.

200 میلیارد تومان را برای مستقل کردن ردیف مستندسازی اراضی پیشنهاد دادیم

احمدی لاشکی اشاره نمود: نکته دومی که باید بر روی آن فکر گردد داشتن ردیف مستقل برای مستندسازی اراضی و املاک آموزش و پرورش است امروزه 52 درصد از املاک ما فاقد سند هستند و این تهدید ما را نگران می نماید که املاک به یغما بروند لذا در حال صحبت با مجلس شورای اسلامی هستیم که 200 میلیارد تومان را برای این موضوع در نظر بگیریم و آن در بودجه به صورت مستقل دیده گردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره بحث سند تحول بنیادین گفت: بسیاری از افراد اعتراض دارند که چرا سند دقیق و به موقع اجرا نمی گردد لذا ما پیشنهادی داریم که در لایحه بودجه، در ذیل لیست 6 زیر نظام سند تحول، اعتباری برای هر زیرنظام دیده گردد. پیشنهاد ما حدود 12 هزار میلیارد تومان است.

وی به جلسه فردا دوشنبه با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و اضافه نمود: در این جلسه درباره این دسته از موضوعات آموزش و پرورش بحث می گردد تا موارد پیشنهادی را آنالیز کنیم امیدواریم آنچه که شایسته آموزش و پرورش است بتوانیم در لایحه بودجه سال 1400 اعمال کنیم تا آینده وزارت کلان آموزش و پرورش دچار آسیب نگردد.

آیا رتبه بندی در سال 1400 اجرا می گردد

احمدی لاشکی در پاسخ به این سوال که با توجه به جدا دیده نشدن موضوع رتبه بندی آیا امکان اجرا نشدن آن در سال آینده وجود دارد گفت: لایحه رتبه بندی با امضای وزیر آموزش و پرورش به دولت رفته و دولت نیز قول داده است که آن را به طور کامل در سال 1400 اجرا کند اما به استناد ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه ما رسماً گفتیم که اعتبار این موضوع باید در بودجه سنواتی دیده گردد اگر نتوانیم اعتبار آن را مستقل کنیم نگرانی برای اجرایی شدن آن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رایزنی برای مستقل کردن ردیف رتبه بندی معلمان در بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای مستقل کردن ردیف رتبه بندی معلمان در بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید