روایت انیمیشنی بازگشت یوز ایرانی به خانه خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، احسان کاوه تهیه کننده انیمیشن سینمایی یوز، بازگشت به خانه به نویسندگی و کارگردانی رضا ارجنگی به ارایه توضیحاتی درباره این اثر پرداخت.

روایت انیمیشنی بازگشت یوز ایرانی به خانه خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری داشنجو، احسان کاوه تهیه کننده انیمیشن سینمایی یوز، بازگشت به خانه به نویسندگی و کارگردانی رضا ارجنگی با خبرنگار مهر درباره زمان ساخت این انیمیشن گفت: ما حدود دو سال مشغول انجام کار های اولیه یوز، بازگشت به خانه بودیم. این انیمیشن درباره یک یوز ایرانی است که به دلایلی در زمانی که بسیار کوچک بوده از ایران خارج شده و حالا می خواهد به ایران برشود تا اصالت خود را بازیابی کند به همین ترتیب شاهد ماجرا هایی می شویم که بانمک و بامزه هستند.

کاوه ادامه داد: مساله محیط زیستی یوز یکی از دلایلی بود که این داستان برایمان جذاب شد ضمن اینکه بحث هویت ملی، اصالت افراد، بازگشت به هویت اصلی و… برای ما اهمیت داشت.

وی افزود: حوزه انیمیشن سینمایی به این صورت نیست که افراد پرکار باشند و چندین فیلم در کارنامه داشته باشند ما هم بر حسب سیاست هایی که پیش از این در حوزه هنری داشتیم و هنوز هم داریم و با هدف کشف استعداد هایی که خارج از مرکز بودند، خواستیم با گروه آقای ارجنگی این انیمیشن را بسازیم. یعنی در پی این بودیم تا با افراد توانمندی که بتوانیم به آن ها اعتماد کنیم و باعث رشد آن ها شویم، همکاری کنیم به همین دلیل این گروه را انتخاب کردیم. در جست و جو هایی که در شهر های مختلف ایران داشتیم متوجه شدیم که این گروه هم مثل گروه لپتو در کرمان هستند البته گروه آقای ارجنگی هیچ ربطی به گروه تولیدکننده لپتو ندارند. آن ها یک تیم مستقل هستند که مشغول کار هستند.

کاوه بیان کرد: مخاطب این انیمیشن سینمایی خانواده ها هستند البته مخاطب اصلی بچه ها بالای 8 سال است با این حال یوز، بازگشت به خانه یک فیلم خانوادگی است و برای خانواده ها هم جذابیت دارد. این فیلم تولید حوزه هنری است، اما ممکن است یک مشارکت کننده دیگر هم داشته باشیم.

این تهیه کننده بیان کرد: ما در این 2 سال در مرحله گسترش اثر بودیم پیش بینی ما برای مرحله پیش تولید، تولید و پس تولید حدود 30 ماه است. مرحله گسترش مرحله ای است که بحث های فیلمنامه، ارائه نکات اصلی در فیلمنامه، انتخاب اعضای تیم سازنده، انتخاب سرمایه گذار و… انجام می شود. البته این مرحله به دلیل مسائل مالی متعددی که داشتیم کند پیش رفت که معمولاً نباید بیشتر از 6 ماه طول بکشد. ولی حالا می توانیم کار را کلید بزنیم، چون بخش اصلی سرمایه در حال تأمین است و امکان انجام مرحله پیش تولید وجود دارد.

وی در خاتمه توضیح داد: من در لپتو تهیه کننده ارشد بودم. مدیریت در حوزه تولیدات رسانه ای مدیریت به این صورت نیست که پشت میز بنشینید و سیاستگذاری کنید، یعنی حتماً باید دستی بر آتش داشته باشید. کار اصلی من هم تولید است ضمن اینکه رشته دانشگاهی ام هم سینما بوده است، قبل از اینکه وارد عرصه مدیریتی شوم، سابقه تولید داشتم و پیش از این تهیه کنندگی یک مجموعه انیمیشن را انجام داده ام هرچند در این سال ها عمدتاً کار های مدیریتی کرده ام، اما سوابقی را که عرض کردم هم دارم، از سوی دیگر از آنجایی که همکاری من با حوزه هنری به عنوان مدیر مرکز انیمیشن خاتمه پیدا کرد به حوزه تهیه کنندگی فیلم سینمایی هم ورود کردم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روایت انیمیشنی بازگشت یوز ایرانی به خانه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت انیمیشنی بازگشت یوز ایرانی به خانه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید