رونمایی از تمبر یادبود معبد آناهیتا

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، همزمان با هشتاد و هشتمین سالروز ثبت ملی معبد آناهیتا، طی مراسمی از تمبر یادبود این میراث کهن و ماندگار رونمایی شد.

رونمایی از تمبر یادبود معبد آناهیتا

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، خیراله خزایی فرماندار کنگاور در حاشیه مراسمی که روز دوشنبه 11 آذر برگزار گشت، با قدردانی از فعالیت های باستان شناسان و مطالعاتی که از سوی تیم ایتالیایی در معبد آناهیتا در حال انجام است، اظهار کرد: بسیار علاقه مندم مرمت معبد آناهیتا در دوره مدیریت اینجانب انجام شود. مکاتبات فراوانی با استانداری برای تخصیص اعتبارات انجام دادیم و انتظار داریم وزارت میراث فرهنگی اعتبارات لازم را برای ساماندهی و بازسازی معبد آناهیتا اختصاص دهد.

او اضافه نمود: دولت تدبیر و امید اعتبار قابل توجهی برای ساخت ساختمان، معرفی و خدمات ورودی معبد آناهیتا در نظر گرفت که باعث شد این ساختمان برای ارائه خدمات به گردشگران احداث شود.

فرماندار کنگاور در پایان اظهار کرد: با ساماندهی معبد آناهیتا بخش زیادی از مسائل اشتغال جوانان در شهرستان حل می شود.

در ادامه با حضور مسئولان از تمبر یادبود معبد آناهیتا رونمایی شد.

معبد آناهیتا بزرگ ترین تک بنای سنگی ایران قبل از اسلام است. برخی قدمت آن را از دوران اشکانی و عده ای نیز از دوران ساسانی می دانند.

کنگاور با جمعیتی بالغ بر 80هزار نفر در 94کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است. این شهرستان 120 اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی و بیش از 100 اثر واجد شرایط حفاظت دارد.

منبع: میراث آریا

به "رونمایی از تمبر یادبود معبد آناهیتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تمبر یادبود معبد آناهیتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید