سامانه صدور کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی سمنان راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از راه اندازی سامانه صدور کارت شناسایی صنعتگران صنایع دستی استان سمنان اطلاع داد.

سامانه صدور کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی سمنان راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی گفت: هنرمندان متقاضی می توانند برای دریافت کارت شناسایی به سامانه اینترنتی ویژه آن مراجعه نمایند.

وی گفت: متقاضیان می توانند برای دریافت کارت شناسایی، در این سامانه ثبت نام نمایند و پس از آنالیز و تائید مدارک توسط کارشناسان استان سمنان، نسبت به دریافت کارت از سامانه اقدام نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به بعضی مزیت های این کارت شناسایی گفت: احراز هویت به عنوان هنرمند صنایع دستی، امکان بهره مندی از تسهیلات ویژه هنرمندان صنایع دستی از مزیت های این کارت شناسایی است.

خواجه بیدختی اضافه کرد: امکان شرکت در نمایشگاه ها، اخذ کد و شناسه هنرمندی و امکان زیرپوشش بیمه قرار دریافت، از مزیت های دیگر کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی است.

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند؛ در حال حاضر در استان سمنان بیش از چهار هزار و 500 هنرمند به فراوری صنایع دستی در بیش از 50 رشته اشتغال دارند.

رشته های سفال و سرامیک، بافته های داری شامل گلیم، جاجیم، گلیچ و گبه، دست یافته های سنتی شامل کرباس بافی، دستمال بافی، حوله بافی و چادرشب بافی و صنایع دستی چوبی ازجمله منبت، معرق، مشبک و تراش سنگ، عمده ترین فراوریات صنایع دستی در استان سمنان است.

منبع: تسنیم

به "سامانه صدور کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی سمنان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه صدور کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی سمنان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید