سیاست وزارت علوم برای درگیر کردن شایسته جامعه دانشگاهی با رویداد اربعین

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی اربعین گفت: اربعین صندلی مهمی در سیاست های فرهنگی وزارت علوم دارد و این وزارتخانه در کوشش است جامعه دانشگاهی را به صورت شایسته درگیر این رخداد کند.

سیاست وزارت علوم برای درگیر کردن شایسته جامعه دانشگاهی با رویداد اربعین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پردازش هوشمند، وحید شالچی دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی اربعین در یک نشست خبری با موضوع برگزاری این همایش گفت: اربعین صندلی مهمی در سیاست فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد تا جامعه دانشگاهی را به شایستگی درگیر این موضوع کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم تاکنون از چند سطح در این رویداد بزرگ مشارکت داشته است که نخست اعزام کاروان های دانشجویی، اساتید و همکاران دانشگاه به این رویداد بوده است و سپس کوشش شده دانشگاه بتواند در بحث علمی این رخداد فرهنگی هم نقش ایفا نماید.

دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی اربعین با بیان اینکه به این حوزه به چشم حوزه مطالعاتی میان رشته ای باید نگاه کنیم، گفت: فراوریات علمی در این حوزه تاکنون محدود بوده است و علیرغم ضرورت های مقابله با اسلام هراسی و شیعه هراسی هنوز ضروری است شناخت عمیق تری از این رخداد فرهنگی شکل بگیرد.

به گفته وی 180 مقاله از کشورهای مختلف در این همایش پذیرفته شده که 130 مقاله پذیرفته شده و 35 مقاله در این همایش ارائه خواهد شد.

به گفته وی مقالات به سه زبان چاپ خواهند شد.

وی ادامه داد: دولت عراق برای ثبت جهانی رویداد اربعین در یونسکو اقدام نموده است که یکی از مدارک مورد احتیاج مطالعات مردم شناسی، تاریخی و فرهنگی این موضوع است که به سهم خودمان می توانیم با فراوری محتوا در این حوزه یاری کنیم تا این کار توسط دولت عراق انجام گردد.

شالچی اضافه نمود: در همایش علمی بین المللی اربعین کشورهای منطقه از جمله ترکیه، لبنان، پاکستان، عراق و سوریه حضور دارند و اغلب کسانی که به این همایش مقاله فرستاده اند از این کشورها هستند.

وی گفت: 7 پنل و نشست تخصصی با موضوعات تربیتی، روانشناسی، رسانه و... در این همایش برپا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سیاست وزارت علوم برای درگیر کردن شایسته جامعه دانشگاهی با رویداد اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست وزارت علوم برای درگیر کردن شایسته جامعه دانشگاهی با رویداد اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید