امنیت آزمون های امسال ارتقا می یابد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ارتقای امنیت آزمون های امسال اطلاع داد و برنامه های هوشمند سازی و الکترونیکی شدن آزمون ها در سال های آینده را تشریح کرد.

امنیت آزمون های امسال ارتقا می یابد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پردازش هوشمند، عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی آزمون ها در استان قم گفت: در برگزاری آزمون های سال جاری، اقدامات لازم برای جلوگیری از تخلفات اجرا شده تا داوطلبان با امنیت کامل در این رقابت شرکت نمایند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به برنامه های سازمان سنجش برای سال های آینده اشاره نمود و اضافه کرد: آزمون های سراسری به سمت و سوی هوشمندی و الکترونیکی شدن می رود و از سال 1403 با تحقق این نوع آزمون، هر داوطلب می تواند هر یک ماه یا دو ماه یک بار به صورت آزمایشی در رقابت های علمی شرکت و شانس خود برای حضور در دانشگاه مورد نظرش امتحان کند.

وی اضافه کرد: با برگزاری آزمون های هوشمند، داوطلبان می توانند دو آزمونی که به صورت آزمایشی در آن شرکت نموده اند و رضایت دارند را به عنوان آزمون های اصلی خود تلقی و اعلام نمایند.

پور عباس در این نشست با اشاره به تاریخچه فعالیت های سازمان سنجش گفت: تا سال 1384 همه فعالیت های سازمان سنجش کاملاً دستی و کاغذی بود و هزاران نفر فقط در سازمان مرکزی در حال فعالیت بودند و سازمان های متعدد دیگری مانند چاپخانه ها، پست و ... با سازمان همکاری می کردند. در این دوران در بعضی روز ها حدود 100 تن کاغذ بین استان ها در حال جابجایی بود.

وی در خصوص دوره بعدی فعالیت های سازمان سنجش اضافه کرد: از سال 1384 تا 1388 کلیه فعالیت های سازمان الکترونیکی شد و نخستین نماد دولت الکترونیک در سازمان سنجش شکل گرفت که فواید بسیاری زیادی داشت و در سال 1385 نخستین آزمون زبان تمام الکترونیک و بدون کاغذ به وسیله سازمان سنجش برگزار گردید و پس از آن آزمون های زبان بدون کاغذ برگزار گردید.

وی اضافه کرد: در این دولت، برنامه ما برگزاری آزمون های دیگر و بویژه آزمون سراسری در سال 1403 بصورت بدون کاغذ است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این نشست شرایط قبولی داوطلبان استان قم در آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امنیت آزمون های امسال ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت آزمون های امسال ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید