شناسایی 244 مورد امیکرون در ایران

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، 244 مورد قطعی امیکرون در حال حاضر در کشور ما شناسایی شده است.

شناسایی 244 مورد امیکرون در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در تبادل نظر با شبکه خبر در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون آمار های اعلام شده درخصوص امیکرون گفت: آمار های اعلام شده امیکرون بالاتر از ارقام موجود است.

بیگلری گفت که 244 مورد قطعی امیکرون در حال حاضر در کشور ما شناسایی شده است، اما میزان ابتلا از این میزان بالاتر است، از هفته های آینده شیوع میکرون را در کشور خواهیم داشت و به احتمال زیاد آمار بستری بالا خواهد رفت.

به گفته این مقام مسئول، هرچند گفته می گردد در خیلی از کشور هایی که با امیکرون روبرو شدند تعداد موارد بستری نسبت به واریانت های گذشته کمتر بوده است، ولی وقتی تعداد موارد ابتلا بالا می رود اوضاع تغییر پیدا می نماید، در خصوص امیکرون روزی به70، 80 هزار یا 100 هزار ابتلا خواهیم رسید.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است که اگر تعداد موارد بستری 10 درصد نباشد و پنج درصد تصور کنیم، باز چندین برابر واریانت های قبلی می گردد، زیرا تعداد افراد مبتلا زیاد شده و احتیاج به بستری زیاد خواهند شد بنابراین؛ سیستم بهداشت و درمان تحت فشار مضاعف قرار می گیرند لذا از هفته های آینده باید منتظر شیوع امیکرون باشیم به طوری که آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

بیگلری یادآور شد که در انستیتو پاستور ایران وقتی آنالیز کردیم متوجه شدیم که حدود 30 درصد از مواردی که به عنوان کرونا نمونه فرستاده می گردد و برای کووید 19 منفی هستند، برای آنفلوانزا مثبت می شوند، تعداد قابل توجهی از افرادی که با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می نمایند ممکن است کووید 19 نباشند آنفولانزا و یا سایر ویروس ها باشند.

عضو کمیته علمی و ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود کیت های ترکیبی و یا مولتی پلکس آنفلوانزا و کووید 19 در کشور وجود دارد و می توان برای نمونه هایی که برای کووید منفی می دهند استفاده کرد.

به گفته این مقام مسئول، وقتی تست کرونا منفی می گردد پس درست عمل می نماید بلکه ممکن است آلودگی های ویروسی دیگر باشد، ممکن است یک نفر هم آنفولانزا و هم کرونا داشته باشد و لذا کیت هایی که در سطح کشور وجود دارد به راحتی می تواند تشخیص دهد که کووید است یا آنفلوانزا لذا این مسئله قابل افتراق برای بیماران است.

بیگلری تاکید نمود که احتمال ابتلا به انفلوانزا و کرونا همزمان در یک فرد وجود دارد، در صورت بروز علائم، احتیاجی نیست مردم بدانند به سویه امیکرون یا دلتا مبتلا شده اند، چون در فرایند درمان تفاوت محسوسی ندارد.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوال دیگری مبنی یر اینکه آیا تزریق دز سوم واکسن کرونا الزامی است اظهار کرد که

آرامش امروز ما ناشی از تعهد اجتماعی مردم و مسئولان در تزریق واکسن است.

او می گوید که سرعت امیکرون بیشتر و در واقع سرعت انتشار این سویه سه برابر کرونای دلتاست، کیت های معمولی برای کووید 19 می تواند کووید را از نوع دلتا و امیکرون تشخیص دهد، ولی نمی تواند بگوید که دلتاست یا امیکرون، این مسئله را به کرات اعلام می کنیم، مردم وقتی دچار علائم می شوند احتیاجی نیست بدانند که این علائم ناشی از دلتا است یا امیکرون.

به گفته این مقام مسئول، همین که معین می گردد فرد مبتلا به کووید 19 است باید قرنطینه را اعمال کند و درمان های لازم صورت بگیرد، مراکزی مسئول رصد هستند که امیکرون با چه سرعتی در کدام یک از منطقه ها در حال پیشروی است لذا آن ها کار خودشان را انجام می دهند و رصد می نمایند که امیکرون با چه سرعتی و در کدام یک از استان ها جای پای خود را باز می نماید.

بیگلری تاکید نمود، به محض اینکه واکسیناسیون در کشور آغاز شد تعداد موارد بیماری کاهش پیدا کرد، با پوشش بالای واکسیناسیون توانستیم تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر را کاهش دهیم، اتفاق نظر عمومی در بین کلیه کشور های جهان وجود دارد که باید با امیکرون مقابله کرد، دز سوم تاثیر بسیار شگرفی در پیشگیری از بیماری شدید و مرگ و میر دارد، اگر واکسن نزدیم حتما واکسیناسیون را انجام دهیم و اگر دز های اول و دوم را دریافت کردیم حتماً بدانیم که بدون فوت وقت دز سوم را تزریق کنیم و بدون اینکه منتظر باشیم که کدام واکسن را انتخاب کنیم اولین واکسن در دسترس را که سیاستگزاران بهداشتی کشور توصیه می نمایند استفاده کنیم.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید که تزریق دز سوم اثر پیشگیرانه و بسیار قابل توجهی دارد، اما در خصوص اینکه کدام واکسن تزریق گردد با توجه به توصیه های که اعلام شده و واکسن هایی که در دسترس است می توان اقدام به انتخاب کرد، به مقدار کافی واکسن فراوری داخلی وجود دارد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت که واحد های صنفی، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانع اعمال محدودیت های کرونایی شوند، سرعت انتقال سویه امیکرون بیشتر از سویه های قبلی است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم کم شده است و به زیر 50 درصد رسیده و لذا این موضوع نگرانی ها را بیشتر نموده است.

فرهادی تاکید نمود که رعایت موارد بهداشتی و واکسیناسیون می تواند فرایند افزایشی سویه امیکرون را کنترل کند، وقتی سرعت انتشار بیماری بیشتر است باید بیشتر روی پیشگیری تمرکز کنیم، واحد های صنفی که تجمعی هستند باید بیشتر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمایند.

معاون فنی مرکز سلامت و کار وزارت بهداشت یادآور شد که تاکید تمام محققین و سازمان های بین المللی بهداشت بر این است که تزریق واکسن دز سوم و در اولویت قرار گرفتن استفاده از ماسک می تواند مانع از توسعه بیماری امیکرون گردد.

این مقام مسئول تاکید نمود که از واحد های صنفی مانند پاساژها، تالار های پذیرایی، رستوران ها و باشگاه های ورزشی که معمولاً تهویه نامناسبی دارند تقاضا می کنیم که شیوه نامه ها را رعایت نمایند تا مجبور نشویم محدودیت ها را باز گردانیم.

منبع: فرارو

به "شناسایی 244 مورد امیکرون در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 244 مورد امیکرون در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید