منابع اقتصادی برای خروج استارتاپ ها از شتابدهنده های دانش بنیان فراهم است

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، تهران-خبرنگاران- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: منابع اقتصادی را برای خروج استارتاپ ها از شتابدهنده های دانش بنیان در نظر گرفته ایم و اغلب استارتاپ ها در مراحل ابتدایی فعالیت تا زمانی که روی پای خودشان بایستند به حمایت ویژه احتیاج دارند.

منابع اقتصادی برای خروج استارتاپ ها از شتابدهنده های دانش بنیان فراهم است

به گزارش خبرنگار علمی وبلاگ پردازش هوشمند، اولین رویداد نوروز نوآوری با موضوع متنوع سازی اکوسیستم استارتاپی و نوآوری ایران بعد از ظهر سه شنبه در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار گردید.

معاون توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی به نقش این صندوق در متنوع سازی اکوسیستم اشاره نمود و گفت: همواره دو نقد به صندوق وارد بود؛ یکی اینکه فقط شرکت های دانش بنیان را به رسمیت می شناسد و دیگر اینکه صندوق با شرکت هایی طرف حساب می گردد که بتوانند تسهیلات صندوق را بازگردانند و ما سعی کردیم این دو انتقاد را در سیستم خود مرتفع کنیم و قصد داریم از ابتدا تا سرانجام، همراه استارتاپ ها باشیم.

سیاوش ملکی فر در ادامه به رویکردهای جدید صندوق نوآوری اشاره نمود و گفت: طراحی ابزارهای جدید متناسب با احتیاجهای پویای اکوسیستم نوآوری کشور، تقویت تعامل با سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور، رویکرد فعالانه به توسعه فناوری و نوآوری، توجه حداکثری به ظرفیت های استانی و پرهیز از مرکزگرایی، سیستم سازی و تکمیل زنجیره تامین صندوق، چابک سازی و تسهیل ابزارهای موجود، رویکردهای جدید صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی در ادامه گفت: بعضی حوزه ها و فناوری های نوینی وجود دارد که اگر از الان به آنها فکر نکنیم باید در آینده حسرت بخوریم، هدف صندوق این است که فناوران، هسته های توانمند و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه ها را به متقاضیان چنین فناوری هایی معرفی کنیم.

ملکی فر، ارائه انواع تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاری و مشارکت در تامین منابع اقتصادی، ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت های دانش بنیان را سه رویکرد اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد.

وی یادآور شد: الان این امکان را فراهم کردیم که در قبال ارائه اسناد خزانه اسلامی توسط شرکتهای دانش بنیان، 50 درصد ارزش این اسناد تا سقف 50 میلیارد ریال، تسهیلات قرض الحسنه در اختیار شرکت ها قرار بدهیم و بنا داریم پا به پای اکوسیستم پیش برویم و انتقاداتی که نسبت به صندوق نوآوری وجود دارد را رفع کنیم.

اولین رویداد نوروز نوآوری با هدف آشنایی فعالان اکوسیستم با موضوع احتیاج جامعه و نحوه فعالیت استارتاپ ها در حوزه های متنوع و مورد احتیاج کشور مانند پسماند، سلامت، آلودگی و بیوتکنولوژی است.

در این رویداد که هم زمان با اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در حال برگزاری است، صاحب نظران و متخصصان این حوزه ها و استارتاپ های پیروز از تجربیات خود می گویند.

علمی*9207* 1055

منبع: ایرنا

به "منابع اقتصادی برای خروج استارتاپ ها از شتابدهنده های دانش بنیان فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع اقتصادی برای خروج استارتاپ ها از شتابدهنده های دانش بنیان فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید