صدها هزار نفر از مردم هند در اعتراض به تصویب قانون تبعیض مذهبی باز هم به خیابان ها آمدند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، اعتراضات ضد دولتی در هند علی رغم گذشت بیش از 3 هفته از تصویب قانون تبعیض مذهبی همچنان ادامه دارد و ده ها هزار نفر در خیابان های این کشور علیه دولت شعار می دهند.

صدها هزار نفر از مردم هند در اعتراض به تصویب قانون تبعیض مذهبی باز هم به خیابان ها آمدند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از ملت تایمز، مردم شهرهای مختلف هند از جمله موتهار در شمال این کشور به خیابان ها آمده و علیه قانون تبعیض مذهبی شعار سر دادند.

معترضان که به شدت نسبت به تصویب این قانون معترض بودند تاکید کردند: دولت دهلی نو باید این قانون را لغو نموده و از اجرای آن خودداری کند.

در این اجتماع بزرگ که به دعوت بعضی احزاب مذهبی از جمله جماعت اهل حدیث، جماعت اسلامی مشرقی چمپارن، جمعیت علما مشرق و... برگزار شده بود سخنران تصویب قانونی که در آن به اتباع خارجی به شرط مسلمان نبود تابعیت هندی داده می گردد را ظلم آشکار به مسلمانان قلمداد کردند.

رسانه های هندی تعداد شرکت کنندگان در این اجتماع را بالغ بر 300 هزار نفر تخمین زده و نوشتند: مردم هند به خصوص مسلمانان به هیج عنوان تصویب چنین قانونی را نخواهند پذیرفت.

از سوی دیگر دانشجویان دانشگاه های مختلف هند از جمله جواهر لعل نهرو علی رغم سرکوب شدن توسط نظامیان هنوز به تحصن خود ادامه می دهند.

معترضین تصویب قانون موسوم به بازنگری تابعیت را ظلم به مسلمانان دانسته و کوششی برای کنار گذاشتن همیشگی انها می دانند.

یکی از دلایل ادامه پیدا کردن اعتراضات علیه دولت هند این است که احزاب مذهبی و سیاسی مخالف دولت در اعتراض به این قانون متحد شده اند.

تظاهرات در شهرهای مهمی مانند دهلی نیز ادامه دارد و احزاب هندوی اپوزیسیون نیز آن را کوشش دولت برای پیاده کردن نظام طبقاتی در هند می دانند.

لازم به ذکر است بیشترین اعترضات علیه دولت در ایالت هایی مانند اتارپردیش در جریان است و بسیاری از ایالت های نیز اجرای این قانون را نپذیرفته اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صدها هزار نفر از مردم هند در اعتراض به تصویب قانون تبعیض مذهبی باز هم به خیابان ها آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها هزار نفر از مردم هند در اعتراض به تصویب قانون تبعیض مذهبی باز هم به خیابان ها آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید