طالبان: ما آماده ایم؛ آمریکا صلح یا جنگ را انتخاب کند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که پس از چندین دور گفت وگو با آمریکا توافق صلح آماده امضا شد حالا به آمریکا بستگی دارد که می خواهد مسئله افغانستان را به وسیله صلح آمیز و یا نظامی حل نماید.

طالبان: ما آماده ایم؛ آمریکا صلح یا جنگ را انتخاب کند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پردازش هوشمند، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه آماده است تا توافقی را که پیش از این با آمریکا درباره آن صحبت نموده را امضا کند.

شاهین به وال استریت ژورنال گفت: پس از گفت وگوهای طولانی توافق و ضمیمه های آن نهایی شد و اکنون آماده امضا است اما حالا به آمریکا بستگی دارد که می خواهد مسئله افغانستان را به وسیله صلح آمیز و یا نظامی حل نماید، در هر صورت ما آماده ایم.

این نشریه همچنین مدعی شد که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با طالبان در دیدار اخیر خود در اسلام آباد درباره تبادل زندانیان گفت وگو نموده است.

براساس این گزارش، تبادل زندانیان می تواند شامل آزادی انس حقانی برادر سرنموده شبکه حقانی باشد و طالبان نیز دو استاد دانشگاه، یک آمریکایی و یک استرالیایی را آزاد خواهد نمود که در سال 2016 از دانشگاه آمریکا در کابل ربودند.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تصریح می نماید که سفر خلیلزاد به اسلام آباد به معنی از سرگیری روند صلح افغانستان نیست.

گروه طالبان همیشه به خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان: ما آماده ایم؛ آمریکا صلح یا جنگ را انتخاب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: ما آماده ایم؛ آمریکا صلح یا جنگ را انتخاب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید