طرز تهیه پوره شلغم و سیب زمینی مفید و سالم

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، پوره شلغم را می توانید در کنار استیک یا ماهی سرو کنید یا به عنوان یک وعده غذایی گیاهی و سبک نوش جان کنید. شلغم خواص و فواید بسیاری دارد و در فصل سرما به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. اگر شلغم را به شکل آب پز دوست ندارید پوره سیب زمینی و شلغم را امتحان کنید تا هم از خواص غذایی آن استفاده کنید و هم از طعم عالی آن لذت ببرید.

طرز تهیه پوره شلغم و سیب زمینی مفید و سالم

مواد لازم برای تهیه پوره شلغم

  • شلغم دو عدد میانه
  • سیب زمینی دو عدد میانه
  • برگ بو یک برگ
  • خامه ترش کاله خرید آنلاین سه قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه کاله خرید آنلاین یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پوره شلغم

مرحله اول

شلغم و سیب زمینی را پوست بکنید و در مقدار های بزرگ خرد کنید. سپس یک قابلمه میانه پر از آب را روی شعله زیاد بگذارید. شلغم، سیب زمینی و برگ بو را داخل آن بریزید تا به دمای جوش برسد. سیب زمینی و شلغم باید حدودا 20 دقیقه بپزند تا نرم و لطیف شوند و چاقو به راحتی داخل آن ها فرو برود.

مرحله دوم

مواد داخل قابلمه را آبکش کنید و برگ بو را دور بریزید. حالا سیب زمینی و شلغم را با یاری چنگال یا گوشت کوب له کنید و یا آن ها را رنده کنید.

مرحله سوم

سیب زمینی و شلغم را دوباره داخل قابلمه بریزید و خامه ترش و کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید. نمک و فلفل را به پ وره اضافه کنید و مزه آن را بچشید تا در صورت لزوم دوباره نمک و فلفل اضافه کنید.

یادتان نرود که پوره حتما باید گرم سرو گردد و حتی می توانید آن را با ادویه جات یا سس دلخواه تان سرو کنید. اگر گیاه خوار هستید، پوره شلغم یک غذای کامل برای شماست و اگر هم از چشیدن طعم غذاهای گوشتی لذت می برید، می توانید از این پوره مثل پوره سیب زمینی به عنوان دورچین یاری بگیرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پوره شلغم و سیب زمینی مفید و سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پوره شلغم و سیب زمینی مفید و سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید