لزوم گنجاندن ورزش در فعالیت های بچه ها از دوره پیش دبستانی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای گنجاندن ورزش در فعالیت های مدرسه باید از پیش دبستانی شروع گردد گفت بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله ای زمان دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده گردد و مرحله به مرحله در پایه ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.

لزوم گنجاندن ورزش در فعالیت های بچه ها از دوره پیش دبستانی

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی، حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت در نشست مشترکی که با حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیران کل دو معاونت در دفتر معاونت ابتدایی برگزار گردید به بحث و آنالیز پیرامون بسته تحولی ارتقاء سواد حرکتی پرداخت.

حمیدی فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی غیر فعال به فعال را از اهداف این بسته تحولی برشمرد و اضافه نمود: برای اینکه افراد در سن بزرگسالی از انواع بیماری هایی که در پی چاقی بر انسان عارض می شوند در امان باشند احتیاج است که ورزش روزانه و تحرک از سن کودکی شروع گردد.

حکیم زاده نیز با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای گنجاندن این برنامه در فعالیتهای مدرسه باید از پیش دبستانی شروع گردد؛ گفت: بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله ای زمان دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده گردد و مرحله به مرحله در پایه ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.

در این جلسه ابعاد طرح ارتقای سواد حرکتی تشریح و مورد بحث و آنالیز نهاده شد و سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شایان ذکر است که مشارکت در اجرای بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی مورد تائید معاونت ابتدایی نهاده شد و مقرر شد: در اسرع وقت گارگروه مشترکی تشکیل شده و پیرامون سایر اقدامات مقتضی و اجرای مرحله به مرحله این طرح در کلیه سطوح ؛ برنامه ریزی و تصمیم گیری گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "لزوم گنجاندن ورزش در فعالیت های بچه ها از دوره پیش دبستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم گنجاندن ورزش در فعالیت های بچه ها از دوره پیش دبستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید