مشارکت 70درصدی مردم شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از غربالگری 70درصدی جمعیت شاهرود و میامی خبر داد.

مشارکت 70درصدی مردم شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مشارکت 70 درصد جمعیت شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس خبر داد.

دکتر رضا چمن در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کووید19 تا کنون در مجموع یک هزار و 314 نفر با علائم عفونت های حاد تنفس و مشکوک به ابتلای کرونا ویروس به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد 773 نفر بستری شدند .

وی با بیان اینکه تا به امروز پاسخ آزمایش 340 نمونه مثبت اعلام شده گفت: تا به امروز 267 نفر که معادل بیش از 78 درصد مبتلایان می شود بهبودی یافته و مرخص شدند.

وی با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای مقابله با کروناویروس گفت: قبل از شیوع فراگیر کرونا ویروس در استان و کشور، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، 300 تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونا را تجهیز کرده بود از همین رو هیچ مسئله ای برای درمان مبتلایان نداشتیم.

وی ادامه داد:120 تخت نقاهتگاهی ویژه بیمارانی که سلامتی خود را به صورت نسبی به دست آوردند در شرق استان سمنان در نظر گرفته شد.

دکتر چمن با بیان اینکه تا به امروز افزون بر 70 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طرح غربالگری شرکت کردند از عموم شهفرایندان دو شهرستان شاهرود و میامی خواست تا تکمیل اجرای طرح و غربالگری 100درصدی با این دانشگاه همکاری داشته باشند.

این متخصص با اشاره به چشم انداز پیش روی شیوع این ویروس گفت: براساس تحلیل ها، در خوشبینانه ترین حالت شیوع کرونا ویروس تا پایان اردیبهشت در کشور فروکش خواهد کرد و اگر مردم رعایت نکنند در بدبینانه ترین حالت این فرایند تا پایان مرداد 99 ادامه خواهد داشت.

دکتر چمن با تقدیر از خیران سلامت گفت: خوشبختانه خیرین سلامت، سازمان های مردم نهاد و نیکوکاران طی این مدت به انحاء مختلف یاریگر همکاران ما و مردم نیازمند بوده اند و بخش عمده ای از تجهیزات و اقلام حفاظتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس را تأمین کرده اند .

وی با تقدیر از قدرشناسی مردم از پرسنل بیمارستانی اضافه نمود: ابراز لطف و محبت آحاد مردم و مسئولین قدرشناس منطقه به همکاران ما روحیه مضاعفی برای خدمت داده که از این لطف کمال تشکر را دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشارکت 70درصدی مردم شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 70درصدی مردم شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید