مونسان مناسب ترین گزینه برای وزارت میراث فرهنگی است، رشد 43درصدی گردشگران ورودی به کشور در 2 سال اخیر

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علی اصغر مونسان با توجه به شرایط فعلی مناسب ترین گزینه برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و توانسته ورودی گردشگران به کشور را در دو سال 43 درصد ارتقا دهد و ایران و تمدن کهن را بهتر به جهان معرفی کند.

مونسان مناسب ترین گزینه برای وزارت میراث فرهنگی است، رشد 43درصدی گردشگران ورودی به کشور در 2 سال اخیر

سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ پردازش هوشمند با بیان این که مناسب است فردی که تصدی وزارت میراث فرهنگی را بر عهده بگیرد که در جریان امور این وزارت تاکنون باشد، گفت: دو سال از دولت دوازدهم گذشته و دو سال دیگر باقی مانده و به نظر می رسد در این زمان باقی مانده مناسب است فردی وزیر میراث فرهنگی گردد که با موضوعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشنا باشد.

او رشد 43درصدی گردشگران ورودی به کشور را نقطه قوت سازمان میراث فرهنگی در دوره مدیریت علی اصغر مونسان دانست و ادامه داد: غیرممکن است که فرد توانمند دیگری در خارج از مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بتواند در این مقطع کوتاه ورود کند و بتواند پیروز گردد و برنامه ها را عملی کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: مونسان درست است وزیر نبوده، اما به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی اقداماتی در این سازمان در حوزه گردشگری و صنایع دستی انجام داد که می تواند آن ها را تکمیل کند و ادامه دهد؛ چرا که فرد دیگری از خارج از سازمان تا بیاید شرایط را به دست بگیرد ممکن است که دوره دولت به خاتمه برسد.

او با تاکید بر این که در شرایط فعلی و با توجه به اتمام دولت مونسان مناسب ترین گزینه برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، ادامه داد: مونسان تا کنون سکان دار میراث فرهنگی به عنوان سازمان بوده مناسب ترین گزینه برای وزارت هم است و بعد از این با یاری مجلس می تواند اهداف و برنامه های دولت را محقق کند.

میرزاده اعلام کرد: سه حوزه در کنار هم جمع شده و یک وزارتخانه تعریف می گردد مسائل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هم باید رشد کند که در حوزه گردشگری ارتباطاتی که دولت با خارج از مرزها برقرار نموده مطلوب و قابل توجه است و عملکرد گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی در دوره مدیریت سازمان میراث فرهنگی مناسب است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان نمود: مونسان با سوابقی که در منطقه آزاد کیش داشت و همچنین با توجه به توسعه گردشگری در دوره مدیریت خود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرایط مناسبی را با توجه به ظرفیت های فعلی کشور افزود و توانست عواید مالی گردشگری را ارتقا دهد و صندلی ایران را در جهان بالا ببرد.

او کشورمان ایران را با وصف فرهنگ غنی و سابقه دیرین در تمدن برشمرد و بیان نمود: گزینه فعلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست کشورمان را به دیگر کشورها که شاید شناخت درستی از تمدن ایران نداشتند با توسعه صنعت گردشگری بهتر معرفی کند.

میرزاده ادامه داد: در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی باید بیشتر برنامه ریزی و کوشش گردد و فکر می کنم اولویت اول آقای مونسان بعد از آن که رای اعتماد از نمایندگان مجلس کسب کند، باید میراث فرهنگی باشد. آثار باستانی متعددی داریم که هنوز شناسایی نشده و تپه های باستانی هست که هنوز کاوش در آنها انجام نشده است.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس همچنین اظهار کرد: بیشتر کوشش در حوزه آثار باستانی و گردشگری در شهرها و استان هایی بوده که همه مردم و بیشتر گردشگران جهان می شناسند و باید بر روی مناطق کمتر شناخته شده و ناشناخته سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد.

او در مورد برنامه های میراث فرهنگی در استان اردبیل گفت: متاسفانه در این استان که من نماینده آن هستم نگاه به مرکز استان است و بیشتر سرمایه گذاری ها در مرکز استان اجرا شده است. این استان با سرمایه های خدادادی طبیعی زمینه های گردشگری بالایی دارد و مناطق بکر طبیعی در شهرهای مرزی اردبیل است که می توان بهتر از آنها بهره برداری کرد.

منبع: میراث آریا

به "مونسان مناسب ترین گزینه برای وزارت میراث فرهنگی است، رشد 43درصدی گردشگران ورودی به کشور در 2 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان مناسب ترین گزینه برای وزارت میراث فرهنگی است، رشد 43درصدی گردشگران ورودی به کشور در 2 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید