نظامیان آمریکایی از شمال سوریه به غرب عراق می روند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از واشنگتن پست، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگارانی که وی را در سفر به خاورمیانه همراهی می نمایند، مدعی شد همه یک هزار نظامی آمریکایی که از شمال سوریه عقب نشینی می نمایند؛ در راستای آنچه به زعم وی تداوم مبارزه با داعش است، به غرب عراق منتقل خواهند شد.

نظامیان آمریکایی از شمال سوریه به غرب عراق می روند

البته اسپر متذکر شد که مسئله چند روز در میان نیست و روند خروج طی چند هفته انجام می گردد.

او همچنین اضافه نمود اوضاع ممکن است از اکنون تا زمان عقب نشینی کامل تغییر کند اما طرح فعلی این است.

لازم به ذکر است در دیداری که روز پنجشنبه میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت، قرار شد آنکارا عملیات موسوم به چشمه صلح علیه نیروهای کرد و دموکراتیک سوریه را به مدت 5 روز به حال تعلیق درآورد تا عناصر به زعم اردوغان تروریست از منطقه امن مورد نظر وی عقب نشینی نمایند.

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، عقب نشینی آمریکا از شمال سوریه به نوعی مجوز شروع عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای دموکراتیک بود و با این ادعا انجام شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیش از این قصد درگیری در منازعات خاورمیانه را ندارد و می خواهد نظامیان آمریکایی را به خانه برگرداند. این در حالی است که طبق برنامه اعلامی از سوی اسپر، ما شاهد چرخش نیروهای نظامی در سطح منطقه هستیم و قضیه خروج از خاورمیانه منتفی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نظامیان آمریکایی از شمال سوریه به غرب عراق می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان آمریکایی از شمال سوریه به غرب عراق می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید