نقش ایران برای صلح افغانستان مهم است

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر صندلی تهران و اسلام آباد برای یاری به حل مسئله افغانستان، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعاً نقش مهمی برای یاری به فرایند صلح ایفا می نماید.

نقش ایران برای صلح افغانستان مهم است

زاهد حفیظ چودری روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با حضور نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی در اسلام آباد در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: ایران و پاکستان به طور مستقیم تحت تاثیر اوضاع افغانستان قرار دارند.

وی در واکنش به پیشنهاد اخیر نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان برای احیای نشست سه جانبه تهران-اسلام آباد-کابل برای یاری به پیشبرد فرایند صلح، اضافه نمود: ایران یک کشور منطقه ای بسیار مهم و همسایه افغانستان است و قطعاً نقش مهمی در فرایند صلح این کشور دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به همکاری های نزدیک این کشور با ایران به اسم دو همسایه اصلی افغانستان، گفت: اسلام آباد در گذشته هم در مورد افغانستان با تهران همکاری نموده و در شرایط فعلی هم این تعاملات از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمد ابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به افغانستان رفت و پس از آن به پاکستان سفر کرد. وی در اسلام آباد پس از ملاقات با مقامات پاکستانی بار دیگر به کابل برگشت، جایی که نماینده کشورمان با مقام های افغانستانی آخرین تحولات مرتبط با صلح و رایزنی های تهران با همسایگان افغانستان را مورد آنالیز قرار داد.

طاهریان فرد در ملاقات با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان طرح نشست سه جانبه کابل، اسلام آباد و تهران را عنوان نمود که مورد تایید وزیر خارجه آن کشور نهاده شد.

وزیر امور خارجه پاکستان هفته گذشته در ملاقات نماینده ویژه وزیرخارجه کشورمان ضمن تمجید از کوشش های ایران برای یاری به پیشبرد فرایند صلح افغانستان بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه و یاری به صلح و ثبات منطقه تاکید نمود.

شاه محمود قریشی با قدردانی از کوشش های جمهوری اسلامی ایران برای صلح افغانستان، اضافه نمود: تشدید نا امنی و خشونت ها در افغانستان همچون گذشته تاثیرات مستقیمی بر دو کشور همسایه ایران و پاکستان دارد.

وی هشدار داد: افزایش درگیری و خونریزی برای دشمنان صلح فضا ایجاد نموده و این عناصر ممکن است برای تخریب کوشش های صلح در افغانستان تقویت شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نقش ایران برای صلح افغانستان مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش ایران برای صلح افغانستان مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید