نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، صبح امروز چهارشنبه نشست آنالیز نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی با حضور مدیران اجرایی مرتبط و کارشناسان امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی برگزار گردید.

نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه فرهنگ جامعه در درون خانواده ها شکل می گیرد، گفت: فرهنگ رانندگی از جمله موضوعاتی است که نمایان گر فرهنگ عمومی جامعه است که ارتقای آن احتیاج به تقسیم مسئولیت و مشارکت همگانی دارد.

رقیه صادق زاده با بیان اینکه باید از نقش زنان در تغییر رفتارهای ایمنی استفاده کرد، اضافه نمود: نمونه های موفقی از مشارکت زنان در حوزه های مختلف وجود دارد که نقش موثر آن ها را در روند تصمیم گیری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان نشان می دهد.

وی با تأکید بر اینکه نقش زنان در آموزش، تربیت و کارهای فرهنگی قابل چشم پوشی نیست، اضافه نمود: عزم و اراده بانوان می تواند آنها را به مؤثرترین اعضای جامعه تبدیل کند که در این راستا حمایت و تقویت زنان به وسیله ارائه آموزش های کاربردی یک اولویت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها در این ایام، ابراز امیدواری کرد با مشارکت زنان شاهد کاهش سوانح جاده ای باشیم.

تعاملات اجتماعی و اصلاح ناهنجاری های رفتاری درکاهش ترافیک موثر است

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به اینکه کشور ما از نظر ناهنجاری های ترافیکی وضعیت خوبی ندارد، گفت: خسارات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، سالانه 8 درصد از فراوری ناخالص داخلی کشور را شامل می گردد؛ علاوه بر این بیشترین قربانیان سوانح جاده ای نیز افراد 15 تا 35 ساله یعنی نیروی فعال جامعه که از این نظر کشور ما خسارت بزرگی را متحمل می گردد.

رضا طوسی اضافه نمود: راهکار این معضل، تنها بحث های حاکمیتی نیست؛ بلکه تعاملات اجتماعی و اصلاح ناهنجاری های رفتاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: رفتارهای ترافیکی در کشور ما از نظر کمیت و کیفیت با هیچ استاندارد جهانی سازگار نیست و ما احتیاج به ارتقای اطلاعات و اصلاح رفتارهای رانندگی داریم.

طوسی با بیان اینکه طبق آمارها، تخلفات رانندگی مردان بیشتر از زنان است، گفت: ظرفیت پذیرش فرهنگ صحیح رانندگی در زنان بیشتر است و باید به وسیله زنان به نسل جدید منتقل گردد.

تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور است، گفت: با توجه به نقش چندگانه زنان در جامعه و پای بندی آنان به قانون، باید در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از ظرفیت آنان استفاده گردد.

محمدباقر هنربر با بیان اینکه مهم ترین نقش بانوان، تعلیم و تربیت در درون خانواده هاست، اضافه نمود: تبیین ابعاد مختلف و اثرات سوانح جاده ای برای زنان و افزایش تاب آوری و مطلع سازی آنان به وسیله رسانه ها از جمله اقدامات لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید