شرایط جسمانی دانشجویان باید رصد گردد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: رصد شرایط سلامت دانشجویان از نظر سلامت جسمی در دستور کار وزارت علوم است و پایش سلامت دانشجویان در سالیان اخیر به شکل جدی دنبال شده است.

شرایط جسمانی دانشجویان باید رصد گردد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند و به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ آقای دکتر مجید صفاری نیا در گردهمایی برخط رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار گردید گفت: نقش مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها در سالیان گذشته و بویژه در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست و مسؤولان وزارت علوم حمایت از این مراکز را یک اصل می دانند.

وی با تأکید بر پیوند و ارتباط سلامت جسمی و روانی در همه افراد جامعه گفت: تحلیل شرایط جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال اجرا است و به زودی گزارش آن برای مسؤولان ارائه می گردد که از نظر چاقی، مقدار تحرک، مقدار چربی و قند خون و ... دانشجویان با چه شرایطی وارد دانشگاه شده اند و در طول دو یا سه سال چه تغییراتی نموده اند.

وی اضافه کرد: همانگونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه هم بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم و برای کاهش کوچکترین مقدار آسیب های اجتماعی هم کوشش کنیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: نگاه بخشی به جامعه مفید نیست و برای ساختن یک جامعه سالم و شاداب باید از مدرسه تا دانشگاه و محیط کار و زندگی یکپارچه دیده گردد و در طول یک خط زندگی انواع برنامه ریزی های پیشگیرانه و حمایتی از افراد تعریف گردد.

وی ضمن تشکر از کوشش کارگروه های ایمنی و محیط دانشگاه ها در خلال سال های اخیر و به ویزه در ایام کرونا گفت: از اقدامات این کارگروه ها را در کاهش مخاطرات محیطی و بحران های محیطی و پیشگیری ستودنی است و عملکرد دانشگاه ها در حوزه بهداشت و درمان، غربال گری و سم زدایی و پیشگیری از کرونا موفقیت آمیز بوده است.

آقای دکتر صفاری نیا از رویکرد تازه دستگاه های مانند سازمان بهزیستی، تأمین اجتماعی، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارایه یاری های مادی و حمایتی به وزارت علوم و دانشگاه ها قدردانی کرد و گفت: یک دانشگاه سالم و با نشاط، یک جامعه پیشرفته را می سازد.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از شروع فعالیت کارگروه های علمی تخصصی در این اداره کل اطلاع داد و گفت: یکی از این کارگروه های تازه تأسیس، کارگروه دانشجویان کم توان جسمی است و این کارگروه برای ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه مشغول برنامه ریزی است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شرایط جسمانی دانشجویان باید رصد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جسمانی دانشجویان باید رصد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید