سرانجام پنجمین فصل آنالیز های مشترک باستان شناسی جنوب کرمان

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پنجمین فصل بررسیهای مشترک باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی نادر علیدادی سلیمانی و پروفسور پیتر فلزنر در گستره شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد به خاتمه رسید.

سرانجام پنجمین فصل آنالیز های مشترک باستان شناسی جنوب کرمان

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه پنجمین فصل آنالیزهای مشترک باستانشناسی حوزه جیرفت از هفته آخر بهمن ماه سال 1397 خورشیدی شروع شد، اظهار کرد: این آنالیزها که به مدت دو ماه به طول انجامید به آنالیز و شناسایی و مستند سازی تپه ها، محوطه ها و گورستانهای تاریخی این حوزه پرداخت.

وی اضافه کرد: در نتیجه این فصل از آنالیزها 64محوطه باستانی مورد شناسایی نهاده شد که مستند سازی این محوطه ها به تکمیل نقشه باستانشناسی جنوب کرمان یاری بزرگی می نماید.

فرخی با اشاره به اینکه پنجمین فصل آنالیزهای باستانشناسی جنوب کرمان نتایج ارزنده ای در برداشت، توضیح داد: این فصل از آنالیزهای باستانشناسی باهدف شناسایی و با تکیه بر مطالعات اثر مفرغ حوزه جنوب و چگونگی ارتباط آن با سواحل خلیج فارس و دریای عمان و ارتباطات فرا منطقه ای در بین النهرین (جنوب عراق امروزی) انجام پذیرفت.

وی اظهار داشت: این هیئت باستانشناسی به مطالعات خود در 5 سال آینده تا گستره استان کرمان و سواحل دریا ادامه خواهد داد.

منبع: میراث آریا

به "سرانجام پنجمین فصل آنالیز های مشترک باستان شناسی جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام پنجمین فصل آنالیز های مشترک باستان شناسی جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید