پراخت 1325 میلیارد ریال تسهیلات در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، خبرنگاران/ایلام مدیرشعب بانک کشاورزی استان ایلام از پرداخت 1925 فقره تسهیلات به مبلغ 1325 میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه ای ، سرمایه در گردش و طرح های تولیدی در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.

پراخت 1325 میلیارد ریال تسهیلات در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری

یهزاد عزت پناه با حضور در وبلاگ پردازش هوشمند، اظهار کرد: بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه کشاورزی دوشاودش جهادگران جهاد کشاورزی خدمات بسیار خوبی را به کشاورزان و بهره برداران این بخش ارائه کرده است.

وی در تشریح خدمات این بانک در استان گفت: در موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که یکی از اولویت های مهم دولت ونظام است در دوسال اخیر بالغ بر 1 هزار و 500 فقره تسهیلات به مبلغ 535 میلیارد ریال به زوج های جوان اعطا شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه در دو سال اخیر کمک هایی در قالب تسهیلات به مددجویان نهاد های حمایتی کمیته حضرت امام (ره)، بهزیستی و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثار گران پرداخت شده است، گفت: میزان این کمک ها 350میلیارد ریال در قالب 700 فقره برای اشتغال زایی و امور ضروری با معرفی این نهادها انجام شده است.

عزت پناه از پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بر اساس سیاست های نظام ودولت و قوانین مصوب مجلس خبر داد و شرح داد: بانک کشاورزی استان در پرداخت این تسهیلات که 4 تا 6 درصد بود فعال و موثر عمل کرد و دارای رتبه قابل توجه در این زمینه است و در کوتاه ترین مدت ممکن تسهیلات را جذب و در اختیار متقاضیان و بهره بردارن بخش کشاورزی از جمله دامپروری ، صنایع تبدیلی و سایر فعالیت های وابسته قرار داده است.

وی گفت: در این راستا 1925 فقره تسهیلات به مبلغ 1325 میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه ای ، سرمایه در گردش و طرح های تولیدی پرداخت شد که برای مناطق مرزی با نرخ بهره 4 درصد و برای مناطق غیرمرزی 6 درصد بود و این تسهیلات موجب اشتغال زایی وکاهش نرخ بیکاری شد.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه یکی از شاخص های ارتقاء بخش کشاورزی افزایش ضریب مکانیزاسیون است، شرح داد: در این راستا معادل 1750 فقره تسهیلات به مبلغ 900 میلیارد ریال پرداخت شد که عددی قابل توجه و تاثیرگذار است و استان در این زمینه دارای رتبه قابل توجهی در سطح کشور است.

عزت پناه از پرداخت تسهیلات یارانه دار در قالب های مختلف خبر داد و شرح داد: در 2 سال اخیر 350 فقره تسهیلات یارانه دار به مبلغ 750 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تامین، تولید و فرآوری بذر مورد نیاز کشاورزان 350 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که در این زمینه هم استان خودکفا شده و هم برخی از استان های دیگر را منتفع کنیم.

وی از اعطای240 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 7000 فقره بعد از حوادث غیرمترقبه سیل و زلزله خبر داد و گفت: در این راستا447 میلیارد ریال به 11 هزار و 566نفر کمک بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان ایلام ادامه داد: همچنین بعد از زلزله دو سال گذشته در 1535 فقره، تسهیلاتی به مبلغ 50 میلیارد ریال به آسیب دیدگان پرداخت شد.

عرت پناه شرح داد: از محل منابع داخلی و سپرده های مردمی در دو سال اخیر 26500 نفر از متقاضیان بخش کشاورزی با پرداخت مبلغ 7 هزار و 800 میلیارد ریال مورد حمایت قرار گرفتند که نسبت به جمعیت استان مبلغ قابل توجهی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی گفت: برای حمایت از کشاورزان در قالب طرح کشاورز کارت 1148 فقره، تسهیلات به مبلغ 190 میلیارد ریال در بخش زراعت پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان ایلام شرح داد: بخشودگی تسهیلات به واسطه خسارات قهری و حمایت از بهره برداران برای بازسازی مالی یکی از برنامه های مهم بانک کشاورزی است که در این راستا بعد از زلزله چند سال گذشته به عنوان بانک اول استان توانستیم تسهیلات نزدیک به 26 هزار نفر از معرفی شدگان از طرف مدیریت بحران استان به مبلغ 5 هزار و 600 میلیارد ریال امهال کنیم و تا امروز 1885 میلیارد ریال سود این تسهیلات بخشیده شده است.

عزت پناه تاکید کرد: بر اساس مساعدت بند خ ماده 33 درباره بخشش سودها 8 هزار و 78 نفر از این مزیت بهره مند شده اند و 208 میلیارد سود تسهیلات مورد بخشودگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بند ل ماده 16 که مربوط به تسهیلات زیر 100 میلیون تومان است مساعدت هایی خوبی شد و 1510 فقره پرونده متقاضیان که 355 میلیارد ریال اصل تسهیلات و 200 میلیون ریال آن که سودتسهیلات بود بخشیده شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان ایلام با تاکید بر اینکه تلاش ما ایجاد راه برای مساعدت و کمک به بهره برداران بخش کشاورزی است، تاکید کرد: متاسفانه در این بخش راه های نرفته زیادی داریم که از جمله می توان به عدم تکمیل زنجیره ارزش و تولید و کار جزیره ای اشاره کرد که حل این مسائل نیازمند مطالعه ، آمایش سرزمینی،استخراج اطلاعات به صورت دقیق و تدوین نقشه تولید است که امیدواریم با تحقق این موارد کشاورزان وبهره برداران بخش کشاورزی دغدغه چندانی چه برای تولید و چه برای فروش محصولات نداشته باشند و بانک کشاورزی هم آماده خدمتگزاری در این عرصه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پراخت 1325 میلیارد ریال تسهیلات در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پراخت 1325 میلیارد ریال تسهیلات در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید