آمریکا 5 فرد و 7 شرکت را به دلیل همکاری با برنامه هسته ای ایران تحریم کرد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، خزانه داری آمریکا گفت نام 5 فرد و 7 شرکت را به دلیل همکاری با برنامه هسته ای ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

آمریکا 5 فرد و 7 شرکت را به دلیل همکاری با برنامه هسته ای ایران تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پردازش هوشمند، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه تحریم های تازه ای را علیه چند فرد ایرانی و چند شرکت ایرانی و چینی، اعمال کرد. واشنگتن این افراد و شرکت ها را به همکاری با برنامه هسته ای ایران متهم نموده است.

در بیانیه خزانه داری آمریکا ادعا شده است که افراد و شرکت هایی که امشب تحریم شده اند، در زمینه خرید و تأمین قطعات حساس برای برنامه هسته ای ایران فعالیت می نموده اند.

بر این اساس، واشنگتن پنج فرد ایرانی و هفت شرکت را که دو مورد آن ها ایرانی هستند، در فهرست تحریم قرار داده است. چهار شرکت دیگر چینی هستند و یک شرکت باقی مانده نیز در بلژیک مستقر است.

استیو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا با بیان اینکه ایران نباید برای افزایش توان غنی سازی کوشش کند، در بیانیه ای گفته است: دولت ایالات متحده عمیقا از غنی سازی توسط رژیم ایران و دیگر رفتارهای تحریک آمیز آن نگران است و به هدف قرار دادن تمام کسانی که از برنامه هسته ای ایران حمایت می نمایند، ادامه می دهد.

دولت آمریکا که بیش از یک سال است به صورت یکجانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شده، تاکنون ده ها تحریم مختلف علیه ایران اعمال نموده، اما همزمان تأکید دارد که ایران باید به توافق هسته ای سال 2015 پایبند بماند و از افزایش ظرفیت غنی سازی خودداری کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا 5 فرد و 7 شرکت را به دلیل همکاری با برنامه هسته ای ایران تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 5 فرد و 7 شرکت را به دلیل همکاری با برنامه هسته ای ایران تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید