اعتراضات بغداد همچنان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آتش زدن ساختمان دادگستری منطقه باب الشرقی در مرکز بغداد و نیز منفجر کردن یک برج مراقبت در شرق پایتخت خبر داد.

اعتراضات بغداد همچنان ادامه دارد

به نقل از سومریه نیوز، عبدالکریم خلف، سخنگوی نظامی عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از اقدام گروهی که آنها را متواری توصیف کرد، برای منفجر کردن یکی از برج های مراقبت در شرق بغداد خبر داد.

وی به تلویزیون رسمی عراق گفت، گروهی متواری در منطقه البلدیات در شرق پایتخت اقدام به منفجر کردن یکی از برج های دیده بانی برای مخفی کردن جرایم شان کردند.

خلف همچنین گفت: ساختمان دادگستری منطقه باب الشرقی در مرکز بغداد دچار حریق شد و تلاش هایی از سوی برخی مجرمان برای مانع تراشی جهت رسیدن تیم دفاع مدنی برای اطفای حریق وجود داشت.

در این راستا دحام الخفاجی یک افسر پلیس بغداد نیز گفت، آتش سوزی در دو طبقه یک ساختمان تجاری هفت طبقه که شامل انبار عطر بود در میدان الخلانی در مرکز بعداد رخ داد.

او اضافه نمود، علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

در حادثه جداگانه ای الخفاجی گفت، بمبی صوتی در نزدیکی پل الجمهوریه در نزدیکی میدان التحریر بغداد منفجر شد که تلفاتی نداشت.

نیروهای امنیتی روز شنبه تحصن کنندگان در نزدیکی چند پل در مرکز بغداد را متفرق کردند اما تحصن کنندگان در میدان التحریر به تجمعات خود ادامه دادند.

در عین حال به گفته یک منبع امنیتی، معترضان در استان میسان در جنوب عراق ورودی گذرگاه الشیب در مرزهای ایران و راستا منتهی به میدان نفتی البزرکان (یکی از میادین نفتی استان) را بستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اضافه نمود، تعدادی تظاهرکننده ورودی گذرگاه الشیب رابط بین استان میسان با ایران را بستند و موانعی را در آنجا قرار داده و تایرها را آتش زدند.

این منبع شرح داد، تظاهرکنندگان دیگری نیز راستا منتهی به میدان نفتی البزرکان را بستند و نیروهای امنیتی مداخله ای برای گشودن راستا نکردند.

همچنین پلیس و امدادرسانان گفتند، چهار معترص در جنوب یعنی در شهر الناصریه مرکز استان ذی قار کشته شدند.

کمیته حقوق بشر در مجلس عراق نیز روز یکشنبه آمار قربانیان اعتراضات در عراق را از ابتدای اکتبر 319 تن اعلام کرد.

این در حالی است که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با رئیس شورای عالی قضایی، رئیس مجلس و نخست وزیر در کاخ السلام بغداد درباره شرایط کشور تشکیل جلسه داد و شرکت کنندگان در این نشست بر موضع ثابت خود یعنی امتناع از به کار دریافت هرگونه راهکار نظامی برای تظاهرات مسالمت آمیز و مواخذه شدید هرگونه اعمال خشونت افراطی تاکید کردند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،تلاش رئیس جمهور عراق برای کاهش تنش در منطقه

13:03 ::

1398،7،6

منبع: ایران آنلاین

به "اعتراضات بغداد همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات بغداد همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید