بازار الکترونیک طرح های عمرانی و زیرساختی راه اندازی می شود

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، سید نظام الدین موسوی آخرین مصوبات جلسه عصر امروز مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال آینده را تشریح کرد.

بازار الکترونیک طرح های عمرانی و زیرساختی راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی وبلاگ پردازش هوشمند، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری عصر امروز که در حاشیه جلسه بررسی لایحه بودجه سال 1401، برگزار شد، اظهارکرد: در جلسه عصر امروز مجلس برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برای لایحه بودجه، تبصره 3 لایحه مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات متعددی درباره این تبصره مطرح و تصویب شد.

وی افزود: تبدیل عنوان معافیت اقتصادیاتی به نرخ اقتصادیات صفر یکی از مصوبات جلسه امروز بود. برای ایجاد شفافیت اقتصادی و شفافیت عملکرد فعالان اقتصادی و جلوگیری از فرار اقتصادیتی، مجلس تصمیم گرفت که هرجا از عنوان معافیت اقتصادیاتی استفاده شد، باید تبدیل به نرخ اقتصادیات صفر تبدیل شود و فعالان اقتصادی باید اظهارنامه اقتصادیاتی پر کنند.

موسوی ادامه داد: همچنین به دولت اجازه داده شد برای عقد قرارداد با شرکت های خارجی، سرمایه گذاری 15 درصدی را در دستور کار قرار دهد.

وی شرح داد: مصوبه دیگر مجلس، الزام سازمان برنامه و بودجه به همکاری طرح های مشارکتی است. این اقدام برای این بود که طرح های مشارکتی دچار مشکل و بروکراسی اداری نشوند و بتوانند به راحتی وارد طرح های پروژه ای بشوند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: براساس یکی از مصوبات امروز، پیمان کارانی که از دولت طلب کار هستند، می توانند ما به ازای طلب خود طرح های نیمه تمام دولت را بگیرند. البته دولت باید در این زمینه، تضمین های لازم را از پیمان کاران بگیرد تا طرح های نیمه تمام به آن ها واگذار شود.

موسوی افزود: راه اندازی بازار الکترونیک طرح های عمرانی و زیرساختی از طریق سازمان برنامه و بودجه، از دیگر موضوعاتی که در جلسه عصر امروز مجلس مصوب شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازار الکترونیک طرح های عمرانی و زیرساختی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار الکترونیک طرح های عمرانی و زیرساختی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید