بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات را زنده نگه داشته است

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، قوام و دوام صنعت فناوری اطلاعات را وابسته به حمایت بخش خصوصی دانست.

بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات را زنده نگه داشته است

به گزارش خبرنگار علمی وبلاگ پردازش هوشمند، نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی امروز سه شنبه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و مدیران ارشد دولتی این سازمان، مقارن با سالروز تاسیس وزارت ارتباطات برگزار گردید.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (نصر) در این نشست گفت: صنعت فناوری اطلاعات پس از خروج آمریکایی ها از ایران در سال 1357 تاکنون همواره تحریم بوده است اما در بحران های مالی معاصر بخش خصوصی سعی نموده این صنعت را زنده نگاه دارد و درحال حاضر نیز رشد 17 درصدی داشته است.

محمدباقر اثنی عشری با اشاره به دو اتفاق شامل فراوری خودرو پراید و طرح ثبت نام سیمکارت تلفن همراه در سال 1372، اعلام نمود: در سال 1374 این دو محصول تجاری شدند و آن موقع قیمت پراید 6 میلیون و قیمت سیم کارت 3 میلیون تومان بود، حالا اگر بعد از 25 سال این دو را با هم مقایسه کنیم می بینیم که چقدر همه چیز متفاوت شده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام صنفی در دهه دوم فعالیت خود به مرحله نوین یعنی ساماندهی بازار وارد شده و در کوشش هستیم که به هدف دو برابر کردن بازار که همسو با برنامه راهبردی برای ثروت سازی و پیشرفت است، دست یابیم.

اثنی عشری اظهار کرد: سازمان نصر نه تنها در برنامه هایی مانند الکامپ بلکه در بدنه نیز کوشش خود را می نماید تا بتواند به اهداف خویش دست پیدا کند، منابع و قدرت حاکمیت از یک سو در دولت و در سوی دیگر نزد بخش خصوصی است که هر دو باید کنار یکدیگر برای ساماندهی بازار کوشش نمایند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در ادامه اعلام کرد: انتظار ما از دولت و وزیر جوان وزارت ارتباطات این است که دستوری برای به اشتراک گذاشتن منابع دولت در کشور ارائه دهند، به خصوص ساختمان هایی که می توان برای آغاز کار به استارتاپها اختصاص داد.

وی گفت: بدون شک نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت و پنهای باند غیر قابل انکار است و توجه ویژه وزیرارتباطات نقش بسزایی در توسعه فناوری داشته است، به همین واسطه شرکت های آی تی می توانند با سرمایه گذاری اندک اشتغال را توسعه دهند.

اثنی عشری همچنین در ادامه به برنامه راهبری نظام صنفی برای سال های 1398 تا 1401 اشاره نموده و گفت: برنامه راهبردی ما تنها با حمایت کامل حاکمیت به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، برنامه راهبردی سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز در نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رونمایی شد؛ برنامه ای به گفته رئیس این مجموعه جز با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی به نتیجه نخواهد رسید.

علمی** 9207 ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا

به "بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات را زنده نگه داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات را زنده نگه داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید