جلوگیری مجلس انگلیس از سخنرانی سفیر چین

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، مجالس اعیان و عوام انگلیس به سفیر چین اجازه سخنرانی ندادند.

جلوگیری مجلس انگلیس از سخنرانی سفیر چین

به گزارش به نقل از سی جی تی ان چین، روسای مجالس عوام و اعیان انگلیس از حضور سفیر چین در این کشور برای ادای سخنرانی در جلسه مشترک مجالس انگلیس جلوگیری کردند.

بر این اساس ژنگ ژی ژوانگ (Zheng Zeguang) سفیر چین در انگلیس قرار بود که در یکی از جلسات مشترک مجالس انگلیس (عوام و اعیان) سخنرانی کند. اما لیندزی هویل (Lindsay Hoyle) رئیس مجلس عوام و جان مک فال (John McFall) رئیس مجلس اعیان انگلیس اعلام کردند حضور و سخنرانی وی اقدامی مناسب نیست.

آن ها دلیل این موضوع را وضع بعضی از تحریم ها از طرف چین ضد تعدادی از نمایندگان مجالس انگلیس ذکر کردند. چین در ماه مارس تحریم هایی را علیه سیاستمداران انگلیسی شامل یین دانکن اسمیت، تام تاگندهام، نیل اُبرین و تیم لوتن که در خط مقدم کمپین تحریم چین به دلیل نقض حقوق مسلمانان اویغور قرار داشتند به همراه 10 نهاد انگلیسی به دلیل انتشار دروغ و شایعاتی مبنی بر سوء استفاده چین از حقوق بشر، اعمال کرد.

پس از این اتفاق، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بلافاصله همبستگی خود را نشان داد و گفت: آزادی بیان مخالف با سوء استفاده از قدرت و حقوق اساسی است و من قاطعانه در کنار تصمیم مجلس ایستاده ام.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جلوگیری مجلس انگلیس از سخنرانی سفیر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری مجلس انگلیس از سخنرانی سفیر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید