درخواست برای اتمام بازداشت خودسرانه 6 فعال بحرینی خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، نهادهای بین المللی خواهان آزادی 6 فعال بحرینی شدند که خودسرانه توسط رژیم آل خلیفه بازداشت شده و زیر شکنجه از آنها اعتراف گرفته شده است.

درخواست برای اتمام بازداشت خودسرانه 6 فعال بحرینی خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پردازش هوشمند، سازمان آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین که یک سازمان غیرانتقاعی است روز دوشنبه خواهان آزادی 6 فعال بحرینی شد که خودسرانه بازداشت شده اند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این 6 فعال بحرینی، علی مهدی عبد الحسین محمد علیوی، حسن أسد جاسم جاسم نصیف، حبیب حسن حبیب یوسف، علی أحمد علی أحمد فخراوی، محمد أحمد علی أحمد فخراوی و نوح عبدالله حسن احمد حسن العمروم هستند.

این نهاد اذعان داشت که فعالان بحرینی، بدون حکم قضایی بازداشت شدند و از سوی مسئولین سعودی برای دریافت اعتراف از آنها مورد شکنجه قرار دریافتد که این امر نقض آشکار قوانین بین المللی است.

کمیته کاری بازداشت های خودسرانه سازمان ملل هم مجددا تاکید نمود که شش فعال بحرینی به شکلی خودسرانه بازداشت شدند، از آنها زیر شکنجه اعتراف گرفته شده است و موارد متعدد حقوق آنها توسط مقامات سعودی نقض شده است .

کمیته کاری سازمان ملل متحد همچنین از دولت بحرین خواست تا تحقیق کامل و مستقلی را در خصوص شرایط محرومیت از آزادی این شش نفر با هدف پاسخگویی مرتکبان، انجام دهد.

انقلاب بحرین از 14 فوریه 2011 و همزمان با انقلاب در بعضی کشورهای عربی دیگر شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. در این سال ها ده ها نفر کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی و هزاران نفر از جمله رهبران انقلاب روانه زندان شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست برای اتمام بازداشت خودسرانه 6 فعال بحرینی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برای اتمام بازداشت خودسرانه 6 فعال بحرینی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید