ملاقات مقام های آمریکا و کره شمالی در نشست مسکو

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، یکی از دیپلمات های سابق آمریکایی گفت، مقام های کره شمالی و ایالات متحده در جریان نشست سه روزه در مسکو که اول هفته به خاتمه رسید، ملاقات داشتند.

ملاقات مقام های آمریکا و کره شمالی در نشست مسکو

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، توماس ام.کانتریمن، دستیار سابق وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین الملل و عدم اشاعه پس از حضور در کنفرانس عدم اشاعه مسکو خاطرنشان کرد، مقام هایی از کره شمالی و واشنگتن در این نشست ملاقات داشتند. در نشست سه روزه مسکو 250 تن از بیش از 40 کشور از جمله کره شمالی حضور یافتند.

این مقام سابق آمریکایی همچنین ادامه داد: به من گفته شد که چنین ملاقاتی بین مقام های واشنگتن و پیونگ یانگ اجرا شده است. اما من در این باره چیزی در جریان نشست نشنیدم.

کنفرانس سه روزه عدم اشاعه در مسکو که روز شنبه خاتمه یافت امیدواری هایی را در این باره افزایش داد که مقام های کره شمالی و آمریکایی پس از مذاکرات دوجانبه در سطح کاری که ماه گذشته میلادی در سوئد بدون نتیجه انجام شد، گفت وگوهای معناداری را می توانند داشته باشند.

مارک لمبرت، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، جو چول سو، دبیرکل اداره امور آمریکایی در وزارت خارجه کره شمالی و لی دو هون، فرستاده اتمی ارشد سئول در نشست مسکو حضور داشتند.

روز پنجشنبه و پیش از برگزاری این کنفرانس، فرستادگان کره شمالی و آمریکا حدود پنج دقیقه گفت وگو داشتند. هنوز تعیین نیست که آیا اظهارات کانتریمن درباره این ملاقات پنج دقیقه ای بوده یا یک نشست رو در روی دیگر. کانتریمن درباره اظهارات مطرح شده از سوی مقام های کره شمالی در جریان این کنفرانس گفت: آن ها مطلب جدیدی نگفتند. من همان لفاظی های قدیمی درباره سیاست خصمانه، خلع سلاح اتمی سراسر دنیا و ماهیت صلح طلب کره شمالی را از این مقام ها شنیدم.

منبع: عصر ایران

به "ملاقات مقام های آمریکا و کره شمالی در نشست مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مقام های آمریکا و کره شمالی در نشست مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید