معاون وزیر امور خارجه روسیه: مسکو و تفلیس باید به دنبال برون رفت از وضعیت فعلی باشند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که وضعیت پس از رویدادهای 20 ژوئن در تفلیس برای روسیه و گرجستان منفی است و مقامات دو طرف باید راهی برای کاهش تنش ها پیدا کنند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه: مسکو و تفلیس باید به دنبال برون رفت از وضعیت فعلی باشند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از vestnik kavkaza، گرگوری کاراسین معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست امنیت و ثبات در قفقاز جنوبی که در ژنو در حال برگزاری است با اشاره به تنش های اخیر در روابط روسیه و گرجستان به وبلاگ پردازش هوشمند گفت: سعی خواهیم کرد که یکدیگر را بهتر درک کنیم تا راهی برای خروج از این وضعیت نامساعد که پس از رویدادهای 20 و 21 ژوئن رخ داد پیدا شود. این وضعیت برای روابط ما نامطلوب است و باید بر آن غلبه کنیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تحولات در گرجستان پس از رویدادهای 20 ژوئن را مسئله داخلی این کشور خواند که نباید منجر به احساسات ضدروسی در این کشور شود.

کاراسین گفت: این رویدادها موضوع داخلی گرجستان است. تنش های سیاسی ادامه دارد و انتخابات در حال نزدیک شدن است. ما کاملاً نسبت به اوضاع آگاهی داریم؛ اما دوست نداریم که این اتفاقات در میان تنش های ضدروسی اتفاق بیفتد. ما باید از این کار جلوگیری کنیم.

در تاریخ 20 ژوئن تظاهرات نیروهای مخالف دولت گرجستان در اعتراض به سفر هیات مجلسی روسیه به این کشور برای شرکت در مجمع بین مجلسی کشورهای ارتدکس در تفلیس به خشونت کشیده شد و در جریان آن 240 نفر مصدوم و 305 نفر نیز بازداشت شدند.

در پی این تظاهرات اعتراض آمیز که طی چند روز گذشته به صورت متوالی ادامه داشته، ایراکلی کوباخیدزه رییس مجلس گرجستان استعفا کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در واکنش به این اتفاقات دستور توقف پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور از 8 جولای به گرجستان را صادر کرد.

دستور رئیس جمهوری روسیه همچنین شامل شرکت های هواپیمایی گرجستان شده و از هیأت دولت روسیه انجام اقدامات تعویق ناپذیر برای بازگشت شهروندان این کشور که در گرجستان بسر می برند را خواستار شده است.

در حال حاضر هواپیماهای 6 شرکت هواپیمایی روسیه و 2 شرکت گرجستانی پروازهای متقابل میان دو کشور انجام می دهند و نیز بنا به آمار رسمی روسیه در پنج ماه اخیر 540هزار شهروند این کشور به گرجستان سفر کرده اند که 31درصد بیشتر در مقایسه با زمان مشابه سال قبل است.

نهاد دولتی امور گردشگری روسیه پیش بینی کرد که با بکارگیری محدودیت هایی برای شرکت های هواپیمایی، سفرهای گردشگری از روسیه به گرجستان 60 الی 70درصد کاهش خواهد یافت.

خواست اصلی تظاهرکنندگان در برابر مجلس در تفلیس استعفای گئورگی گاخاریا وزیر کشور و نیز برخورد با مأموران پلیس و نیروهای امنیتی حمله کننده به معترضان اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "معاون وزیر امور خارجه روسیه: مسکو و تفلیس باید به دنبال برون رفت از وضعیت فعلی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر امور خارجه روسیه: مسکو و تفلیس باید به دنبال برون رفت از وضعیت فعلی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید