کسب و کار

نگاه نوی هنر قدیمی ارغوان بافی

ارغوان بافی از صنایع دستی اهالی نجف آباد است که در سال های اخیر کاربرد های جدیدی برای آن تعریف شده است.

30 شهریور 1401

خبر مهم درباره اصلاح رقم یارانه نقدی؛ یارانه نقدی زیاد می شود؟ ، آخرین شرایط افزایش حقوق کارمندان

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار شد اگر قیمت ها بر اساس شهریور 1400 اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت نو تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.

3 شهریور 1401

ساحل و جنگل گیسوم : جایی که سبزی جنگل به دریای آبی می ریزد

در سال های دور وقتی که در گیلان فقط چند روستا محل سکونت انسان ها بود، سراسر جلگه گیلان جنگل بود. جنگل های هیرکانی که حالا فقط در منطقه ها کوهستانی دیده می شود از خط ساحلی تا کوهستان امتداد داشت. حالا زمین های کشاورزی و شهرها جای جنگل ها را گرفته اند. فقط...

14 مرداد 1401

خلیج گواتر؛ آخرین خشکی تا قطب جنوب

بی شک خلیج گواتر می تواند یکی از برترین تجربه های گردشگری برای شما باشد که هیچ وقت این تجربه لذت بخش را نباید فراموش کنید.

12 مرداد 1401

فرمول قیمت گذاری تازه خودرو در جهت افزایش فراوری

آنچه تعیین است وزارت صمت از ابتدای سال جاری تمام مسیرهایی که به کاهش تقاضای کاذب ختم می گردد را پیموده و با افزایش تیراژ، کاهش خودروهای معوق و تزریق روزانه خودرو به بازار گام هایی را برای ایجاد آرامش برداشته است. این در شرایطی است که بازار خودرو همچنان...

8 مرداد 1401

سیستم تعلیق خودرو چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

آیا با سیستم تعلیق خودرو آشنایی دارید؟ سیستم تعلیق خودرو یکی از مهم ترین قسمت های یک اتومبیل است و در بحث ارزش خرید هر خودرو، امتیاز زیادی را به خود اختصاص می دهد. بسیار در محاوره از این سیستمی به نرمی کابین یاد می نمایند.

7 مرداد 1401

مقایسه جیلی امگرند X7 با چری تیگو 7 و لیفان X60

شاید بهتر باشد که جیلی امگرند X7 را فقط با هموطنان خود مقایسه کنیم، چون سطح کیفی تولید و طراحی آن باعث می شود حتی مقایسه با مدل های کره ای هم قیاس مع الفارق باشد.

6 مرداد 1401

معرفی بهترین مقاصد شکلات در جهان

شکلات، این خوراکی محبوب در کل جهان، علاوه بر اینکه دل خیلی ها را برده و بسیاری را معتاد خود کرده است، پول زیادی هم به جیب تاجران شکلات ریخته است. هیچ چیز به اندازه شکلات، یک عاشق شکلات را شاد نمی کند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا برایتان...

3 مرداد 1401

فروش گلکسی S22 اولترا از هر گوشی نوت دیگری بیشتر بوده است

طبق آمار منتشر شده از سوی افشاگر معروف، Ice Universe، ظاهرا گلکسی S22 اولترا پیروز شده بیش از هر گوشی دیگری از سری نوت فروش داشته باشد.

2 مرداد 1401

سیستم ثبت موقعیت چشم طراحی و ساخته شد

پژوهشگران دانشگاه تهران پیروز به طراحی و ساخت سیستم ثبت موقعیت چشم شدند.

17 تیر 1401

9 روش هوشمندانه برای استفاده دوباره از گوشی های اندرویدی قدیمی

گوشی قدیمی اندرویدی شما می تواند به یک دوربین امنیتی خانگی، دستگاه ذخیره سازی عکس یا حتی به یک Nintendo Game Boy تبدیل گردد.

12 تیر 1401

الجی از لپ تاپ های Gram 16 و Gram 17 با پردازنده های نسل 12 اینتل رونمایی کرد

LG شب گذشته از لپ تاپ های نو سری Gram تحت عنوان Gram 16 و Gram 17 رونمایی کرد. محصولاتی که از تراشه نسل 12 اینتل و گرافیک RTX 2050 بهره می برند.

31 خرداد 1401

چه خبر از بازار ماکارونی؟

گزارش های میدانی از بازار ماکارونی نشان می دهد که اخبار مربوط به افزایش قیمت این محصول باعث افزایش تقاضا در بازار شده و مشکلاتی در بعضی فروشگاه ها ایجاد نموده است.

26 خرداد 1401

صنعتی شیرین که با روح و روان شما بازی می کند!

تا حالا چقدر تونستین در برابر خرید و خوردن شکلات مقاومت کنید؟ چند ساعت، چند هفته، چند روز، یا چند ماه؟

22 خرداد 1401

4 هزار آمریکایی در 24 ساعت قربانی کرونا شدند

جدیدترین آمار منتشر شده نشان می دهد که موارد فوتی های روزانه مرتبط با کرونا در آمریکا رکورد جدیدی را به ثبت رساند و دست کم سه هزار و 896 آمریکایی در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

18 خرداد 1401

تسهیل صدور اخذ مجوزهای آغاز کسب وکار فراوری را بهبود می بخشد

تهران (پانا) - کارشناس مسائل مالی در مورد تاثیر مخرب فرایند صدور مجوز کسب و کارها بر اقتصاد کشور می گوید مجوز های کسب و کار به صورت ذاتی اثر مخربی ندارند و چه بسا در کشورها یک انتظار حداقلی از دولت ها وجود دارد که به وسیله مجوز ها نوعی نظارت بر عملکرد کسب...

16 خرداد 1401

خودرو برقی داخلی به بازار می آید؟

به گزارش خبرنگاران، در سال گذشته از تعدادی خودروی برقی رونمایی شد. اما هیچ کدام از این خودروها به تولید انبوه و عرضه به بازار نرسید. ایران خودرو نیز گفت که در سال 1401 تعدادی خودروی هیبریدی و برقی تولید خواهد کرد.

10 خرداد 1401

مسئولان بهداشتی نسبت به خوردن صدف خام به مردم هشدار داده اند

مرکز بهداشت ساحلی ونکوور روز آدینه در یک بیانیه خبری گفت که بیش از 50 نفر طی این هفته پس از خوردن صدف خام دچار بیماری حاد گوارشی شده اند.

4 خرداد 1401

مشکات الزهرا و کیمیا علیزاده

روزنامه شرق نوشت: این روزها نام مشکات الزهرا صفی، جوان تنیس باز ایرانی به گوش خیلی ها خورده است؛ دختر 17ساله ای که پس از ثبت کلی عنوان اولین ها، به رقابت های معتبر گرنداسلم جوانان رسید و در اقدامی تاریخی به مرحله دوم این رقابت ها نیز صعود کرد، در این مرحله...

2 خرداد 1401

چرا آمار مبتلایان به کرونا کم، اما فوتی ها زیاد است؟

ویروسی که قرار بود بی خطر باشد دارد روزانه جان صد ها تن را می گیرد، یک بار دیگر آمار مرگ ومیر افراد مبتلا به کرونا از 200 تن در روز گذشت، اما این بار خبری از سویه کشنده دلتا نیست، بلکه اومیکرون همین ویروسی که خیلی ها آن را به یک سرماخوردگی ساده تشبیه می کردند...

25 اردیبهشت 1401
تعداد: (140)