کیانوش راد: رقابت میان اصلاح طلبان و اصولگرایان ادامه خواهد داشت

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: همچنان دو جریان اصلاح طلبان و اصولگرایان از حداکثر حضور برخوردار هستند و در هر صورت فعلا رقابت در میان این دو جریان سیاسی تدام خواهد داشت.

کیانوش راد: رقابت میان اصلاح طلبان و اصولگرایان ادامه خواهد داشت

محمود کیانوش راد در گفت و گو با وبلاگ پردازش هوشمند، در ارتباط با امکان بروز و ظهرو یک جریان سیاسی جدید در سپهر سیاسی ایران اظهار کرد: ایجاد جریان سیاسی جدید نیازمند وجود زمینه ها و فضای مادی و معنوی است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی به دلیل محودیت هایی که در طرح دیدگاه های دگراندیشان وجود دارد و عملا به دلایل قانونی و شبه قانونی اصولا امکان فعالیت بعضی جریانات سیاسی در جامع وجود ندارد، نمی توان به سادگی اظهارکرد که فضا برای شکل گیری جریان دیگری وجود دارد یا ندارد.

کیانوش راد توضیح داد: برای امکان سنجی این موضوع باید واقعیت سیاسی امروز جامعه ایران را آنالیز کرد. اتفاقات جدید همچنان باید در چار چویب هایی رسمی صورت بگیرد که فضای رسمی کشور با آن به صورت کج دار و نریز برخورد می نماید.

وی ادامه داد: حتی جریان اصلاح طلب نیز چندان مورد تایید جریان رسمی کشور نیست. در جایی که مردم بعضا از عبور از اصلاح طلبان و اصولگرایان صحبت می نمایند، جریان اقتدارگرای رسمی کشور با استفاده از ابزارهای قانونی و شبهه قانونی مانع از حضور تمام عیار جریان اصلاح طلب در جریان سیاسی می شوند.

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: هنگامی که رهبری یک جریان سیاسی در محدودیت های گوناگون قرار گرفته است و یا بعضی از اصلی ترین رهبران یک جریان در محدودیت هایی چون حصر هستند و فعالین سیاسی دیگری را با مشکلاتی چون رد صلاحیت رو به رو نموده اند قاعدتا نمی توان تحلیل واقعی از شکل گیری جریان سیاسی به میان آورد.

وی گفت: از سوی دیگر هر جریان سیاسی به اتکا یک میراث سیاسی است . در فضای سیاسی با طرح سوال جدید، مسئله جدید ایجاد می گردد. وقتی پاسخی متفاوت با پاسخ پیشینیان به آن مسئله داده می گردد یک جریان سیاسی جدید می تواند شکل بگیرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: حتی سخن از نو اصولگرایی و نو اصلاح طلبی زمانی معنا خواهد داشت که اصلاح طلبان و اصولگرایان راهی جدید و پاسخی نو به سوالات جدید داشته باشند. در حالی که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان امروز جز پاسخ های قدیمی به سوال های نو شونده سخنی ندارند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو اعلام نمود: به هر روی در فضای سیاسی رسمی کشور همچنان دو جریان اصلاح طلبان و اصولگرایان از حداکثر حضور برخوردار هستند و در هر صورت فعلا رقابت در میان این دو جریان سیاسی تدام خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کیانوش راد: رقابت میان اصلاح طلبان و اصولگرایان ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیانوش راد: رقابت میان اصلاح طلبان و اصولگرایان ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید