گفت و گوهای سازنده در نشست شورای حکام درباره ایران

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، تهران (پانا) - نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین فضای گفت و گوها در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره موضوع ایران را سازنده گفت.

گفت و گوهای سازنده در نشست شورای حکام درباره ایران

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف کننده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گفت و گوها درباره مساله ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در طول روز جریان دارد.

وی اضافه کرد: لحن صحبت ها در این نشست نسبت به آنچه که قبلا انتظار می رفت، سازنده تر است.

اولیانوف بیان کرد: انتها رویکرد روسیه مبنی بر اینکه باید از تشدید و دامن زدن به تنش ها خودداری کرده و بر تلاش های دیپلماتیک تکیه کرد، چیره شد.

نشست شورای حکام روز دوشنبه آغاز شد و روز جمعه انتها می یابد.

هم زمان با انتشار اخبار درباره عقب نشینی تروئیکای اروپایی از ارائه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، کاظم غریب آبادی کننده ایران در وین هم گفت که انتها عقلانیت چیره شد.

غریب آبادی سفیر و کننده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز پنجشنبه با اعلام خبری کوتاهی به وبلاگ پردازش هوشمند گفت: در اثر تلاش های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد.

وی ضمن انتقاد از اقدامات با انگیزه های سیاسی و سوءاستفاده از آژانس برای مقاصد چانه زنی، از هوشیاری و تدابیر اعضای آژانس، بویژه شورای حکام و مدیرکل، در تلاش های خود برای جلوگیری از ایجاد تنش های غیر ضروری و حفظ فرصت های موجود برای دیپلماسی، استقبال کرد.

کننده دائم کشورمان اضافه کرد: توضیحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد کرد.

برخی رسانه ها در روزهای گذشته گزارش دادند که آمریکا و سه کشور اروپایی باقی مانده در برجام قصد دارند تا پیش نویس قطعنامه ای را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کنند که در آن از ایران به دلیل توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام انتقاد شده است.

در همین پیوند وزیر امور خارجه فرانسه سه شنبه شب مدعی شد که قطعنامه ای علیه ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارایه می شود و آن را انتقادی خواند. ژان ایو لودریان ادعا کرد که این قطعنامه در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

سخنگوی دولت ایران نیز تهدید کرده بود اگر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای علیه ایران صادر کند، تهران تفاهم اخیر خود را با آژانس مورد بازنگری قرار خواهد داد. علی ربیعی در یک نشست خبری در تهران گفت در صورت تصویب هر قطعنامه ای علیه ایران به طور قطع واکنش مناسب اعمال و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد، از جمله بازنگری در توافق نامه بین آژانس و سازمان انرژی اتمی

منبع: خبرگزاری پانا

به "گفت و گوهای سازنده در نشست شورای حکام درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت و گوهای سازنده در نشست شورای حکام درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید