انتخابات زودهنگام اتریش ، پیش بینی پیروزی راستگرایان به رهبری کورتس

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، اتریشی ها روز امروز یکشنبه پای صندوقهای رای می روند تا در انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور شرکت نمایند که بر اساس نظرسنجی ها برنده آن حزب محافظه کار مردم به رهبری سباستین کورتس خواهد بود.

انتخابات زودهنگام اتریش ، پیش بینی پیروزی راستگرایان به رهبری کورتس

به گزارش یورونیوز، چنانچه سباستین کورتس صدراعظم پیشین اتریش در این انتخابات برنده گردد، برای تشکیل دولت احتیاج به ائتلاف دارد و هنوز تعیین نیست که با چه حزبی ائتلاف خواهد نمود.

تصمیم برای برگزاری انتخابات زودرس پس از آن گرفته شد که انتشار ویدیویی باعث جنجال و رسوایی در ائتلاف حاکم شد و هاینتس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش از حزب راست افراطی آزادی که در ائتلاف با کورتس دولت تشکیل داده بود، مجبور به استعفا شد.

در این ویدئو که در ماه مه منتشر شده است رهبر حزب راست افراطی آزادی در حال معامله با فردی دیده می گردد که خود را از بستگان یک الیگارک روس معرفی می نماید. هاینتس کریستیان اشتراخه در این ویدئو در حال مذاکره بر سر اعطای قراردادهای دولتی در ازای کسب حمایت سیاسی مشاهده می گردد.

سباستین کورتس 33 ساله نه تنها توانست تا حد زیادی سالم از این رسوایی بیرون آید، بلکه پیروز شد بخشی از حمایت رای دهندگان حزب راستگرای آزادی را نیز بدست آورد. در سمت چپ ها نیز بخشی از حامیان سوسیال دموکرات به سمت سبزها رفته اند و از موج رو به افزایش حمایت از احزاب سبز در اروپا تبعیت می نمایند.

بر اساس نظرسنجی ها، حزب محافظه کار مردم به رهبری کورتس پیشرو است و یک سوم آرا را کسب می نماید و پس از این حزب، به ترتیب سوسیال دموکرات، حزب راستگرای افراطی آزادی و سبزها جای دارند.

کورتس گفته است که در صورت پیروزی، با همه احزاب برای تشکیل ائتلاف صحبت خواهد نمود. در گزینه های احتمالی برای ائتلاف، کورتس احتمالا با حزب راستگرای افراطی آزادی یا با سبزها و یا لیبرال های حزب NEOS به مصاحبه خواهد نشست.

منبع: همشهری آنلاین

به "انتخابات زودهنگام اتریش ، پیش بینی پیروزی راستگرایان به رهبری کورتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات زودهنگام اتریش ، پیش بینی پیروزی راستگرایان به رهبری کورتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید