دل پیرو: تصور نمی کردم زیدان به این زودی به رئال برگردد، پیوستن رونالدو به یوونتوس غافلگیرم کرد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، ستاره سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا اعتراف کرد که انتظار بازگشت هم تیمی سابقش به کادر فنی رئال مادرید را در فاصله تنها 9 از استعفایش نداشته است.

دل پیرو: تصور نمی کردم زیدان به این زودی به رئال برگردد، پیوستن رونالدو به یوونتوس غافلگیرم کرد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، آلساندرو دل پیرو، کاپیتان سابق یوونتوس در یک مراسم تبلیغاتی برای یکی از حامیان اقتصادی لیگ قهرمانان اروپا، گفت و گویی هم با نشریه مارکای اسپانیا انجام داد و در آن درباره بازگشت زین الدین زیدان به رئال مادرید و پیوستن کریستیانو رونالدو به یووه صحبت کرد. گفت و گوی دل پیرو با نشریه مارکا را در ادامه می خوانید:

مارکا: با وجود باخت 2 بر صفر یوونتوس در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل اتلتیکومادرید، آیا باز هم انتظار صعود این تیم را به مرحله بعد داشتی؟

دل پیرو: برای افرادی مانند من که مدت ها در کنار یوونتوس بوده اند و این تیم را می شناسند، آن اتفاق خیلی غافلگیرنماینده نبود. برای آنهایی که این تیم را می شناسند و با ذهنیت و رویکرد بازیکنانش آشنا هستند، رخ دادن چنین اتفاقاتی قابل انتظار است. اتفاقی که افتاد غیرقابل باور نبود، هرچند آسان هم نبود. یوونتوس بی عیب و نقص بازی کرد و به کلی اتلتیکو را از جریان بازی محو نموده بود. چیزی که این برد را خاص تر می کرد، رقم خوردنش مقابل تیم تحت راهنمایی کسی مانند دیه گو سیمئونه بود. یووه به خوبی برای این بازی آماده شده بود. یووه نقطه ضعف اتلتیکو را پیدا نموده بود و با این حال غلبه بر حریف با توجه به کیفیت دفاعش کار آسانی نبود.

و بازگشت هم به لطف هت تریک رونالدو رقم خورد...

به خاطر همین چیزها بود که یوونتوس او را خرید. او یک قهرمان است که قهرمان لیگ قهرمانان شده است و می داند که در چنین شرایط سختی چطور باید بازی کرد. قهرمان شدن در اروپا هدف رونالدوست و او روی این هدف تمرکز دارد. یوونتوس برای همین با او قرارداد بست و تا الان هم برنامه اش به خوبی پیش رفته است.

نظرت درباره بعضی انتقاداتی از رونالدو به خاطر فاصله افتادن میان گل هایش صورت می گیرد، چیست؟

زمانی که شما بازیکنی دارید که به طور متوسط در هر بازی یک گل می زند و یک بازی گل نمی زند، انگار یک چیزی را گم نموده اید. چنین اتفاقاتی رخ می دهد. قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید تمام گل های را به نام خودتان ثبت کنید. به نظر من، این هم بخشی از بازی است و نباید بیش از اندازه روی این موضوع تمرکز کرد چون به هرحال شما ممکن است یکی دو گل بزنید.

از پیوستن رونالدو به یوونتوس غافلگیر نشدی؟

چرا، تا حدودی اما نه خیلی. رونالدو می تواند هر تیمی که بخواهد را انتخاب کند و به هر تیمی در دنیا که اراده کند، ملحق گردد و من شادمانم که او یوونتوس را انتخاب کرد.

چه کسی بهتر ضربات آزاد را می زند؟ تو یا رونالدو؟

رونالدو در انجام خیلی کارها خوب است و شاید من دیگر اندازه او تمرین نمی کنم! شوخی کردم! رونالدو واقعاً کاشته زن خوبی است و رکورد خوبی هم برای گلزنی از این ضربات دارد. من از کارهایی که او دارد انجام می دهد، راضی ام. رونالدو دارد طرفداران را شادمان می نماید و من امیدوارم که او با ضربات آزاد یا به هر شیوه دیگری گل های زیادی بزند.

به نظرت اگر یوونتوس سال جاری قهرمان اروپا نگردد، می توان گفت که فصلی توأم با ناکامی را سپری نموده است؟

ناکامی واژه سنگینی است. من از آن استفاده نمی کنم. پروژه یوونتوس بردن لیگ قهرمانان با رونالدوست و او هم چهار ساله قرارداده بسته است. اگر در همین فصل اول بتواند قهرمان گردد که چه بهتر.

یوونتوس در مرحله نیمه نهایی (در صورت غلبه بر آژاکس و پیروزی سیتی بر تاتنهام) ممکن است با منچسترسیتی روبه رو گردد. نظرت در خصوص گواردیولا چیست؟

او یک نابغه است. چیزی که او در بارسلونا ساخت، شش جامی که در یک سال برد، بی نظیر بود. نه فقط به خاطر جام هایش بلکه به خاطر شیوه بازی تیم هایش، گواردیولا مربی فوق العاده ای است. او با بایرن مونیخ نتوانست قهرمان اروپا گردد، اما الان با منچسترسیتی فرصت خوبی دارد. من و گواردیولا در زمین بازی با هم روبه رو شده ایم و غلبه بر او کار سختی بود! جالب می شد اگر می توانستم زیر نظرش بازی کنم.

فکر می کنم لیونل مسی هم مانند رونالدو یک روزی در ایتالیا بازی خواهد نمود...

مسی هر جایی که بخواهد می تواند بازی کند. هر تیمی در دنیای خواستار قهرمانی مانند اوست.

تو زیدان را خیلی خوب می شناسی. برگشتن او به رئال مادرید غافلگیرت نکرد؟

راستش چرا به خصوص که این اتفاق خیلی زودتر از چیزی که انتظارش را داشتم رخ داد. زیدان عاشق رئال مادرید است و با خانواده اش در مادرید زندگی می نماید. او رابطه بسیار خوبی با این باشگاه دارد. پس از این نظر برگشتن اش خیلی غافلگیرنماینده نبود، اما خیلی زود رخ داد. من فکر می کنم که فلورنتینو پرس (رئیس باشگاه رئال مادرید) برای برگرداندن او برنامه داشت و برنامه اش هم هوشمندانه بود.

دوست داشتی که زیدان یوونتوس را راهنمایی کند؟

زیدان دوست من است و او دوست دارم. به هر بهانه ای او را ملاقات کنم. یوونتوس اما الان یک مربی فوق العاده دارد که کارش را خوب انجام می دهد. زیدان هم که تکلیفش معین شد. زیدان الان دیگر متعلق به رئال مادرید است.

روزی که در استادیوم سانتیاگو برنابئو، طرفداران تو را ایستاده تشویق کردند را به یاد داری؟ تو یکی از بازیکنان مورد احترام طرفداران رئال مادرید بودی؟

بله و از آن اتفاق غافلگیر شدم. آن موقع ما به سبب مصدومیت فراوان بازیکنان مان روزهای سختی را سپری می کردیم و با این حال به خانه رئال رفتیم تا ببینیم چه می گردد. ما یک بازی فوق العاده انجام دادیم و من دو گل زدیم. زمانی که سرمربی مرا از زمین بیرون کشید، آنقدر ذهنم درگیر بازی بود که متوجه نشدم طرفداران دارند تشویق می نمایند و از خودم پرسیدم آیا آنها دارند مرا تشویق می نمایند؟! لحظه خاصی بود، یکی از آن لحظات باور نکردنی. تشویق شدن از سوی طرفداران لذت بخش، تشویق شدن در خانه تیم حریف بهتر از آن و تشویق شدن در خانه رئال مادرید در برنابئو از همه لذت بخش تر. لحظه بی نظیری بود، مثل بالای سر بردن یک جام.

تو هم در مقطعی از دوران بازیگری ات این فرصت را داشتی که برای رئال مادرید بازی کنی، درست است؟

باشگاه های زیادی خواستار جذب من بودند، اما من در نهایت تصمیم به ماندن در یوونتوس گرفتم و از تصمیم هم راضی ام.

یکی از اعضای تیم ملی ایتالیایی بودی که سال 2006 قهرمان دنیا شد. نظرت درباره ایتالیای فعلی چیست؟

تیم ما دارد تغییر نسل می دهد. از نظر تاریخی ایتالیا همواره روی ارتقای کیفیت بازی تدافعی اش تمرکز داشته است. البته داشتن یکی از بهترین خطوط دفاعی دنیا بدان معنا نیست که دیگر نیازی به تقویت خط حمله نیست. ترکیب این دو فرمول کسب پیروزی است. برای کشوری مانند ایتالیا، از دست دادن فرصت بازی در جام دنیای، نشانه ای از نقص یک سیستم بود. ما مشکلاتی داشتیم و الان داریم آنها را رفع می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دل پیرو: تصور نمی کردم زیدان به این زودی به رئال برگردد، پیوستن رونالدو به یوونتوس غافلگیرم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دل پیرو: تصور نمی کردم زیدان به این زودی به رئال برگردد، پیوستن رونالدو به یوونتوس غافلگیرم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید